Przejdź do treści
Źródło artykułu

Twin Otter z uzupełniającym certyfikatem typu (STC)

Firma Ikhana Aircraft Services z Van Nuys w Kalifornii uzyskała zatwierdzenie FAA w formie uzupełniającego certyfikatu typu (STC) dla modyfikacji starszych wersji samolotów Twin Otter. W ramach certyfikatu, spółka planuje rozpocząć regenerację kadłubów modeli DHC-6-100, 200 i 300.

Samoloty Twin Otter, które zostały zbudowane w fabryce w Toronto w latach 1965-88, należą do najbardziej wykorzystywanych maszyn w swojej klasie, a wiele z nich osiągnęło lub zbliża się już do 66 tys. godzin spędzonych w powietrzu bądź 132000 cykli lotów. Program zero time IKHANA zakłada przebudowę istniejących kadłubów, co zgodnie z oświadczeniem producenta ma zapewnić kolejny pełny okres użytkowania. "To nie jest standardowy remont statku powietrznego, ale prace mające na celu przywrócenie jego sprawności i wcześniej wykorzystanych limitów”, podała spółka w komunikacie prasowym.

Zainteresowanie modelem Twin Otter było na tyle duże, że firma Viking Air z Victorii, w kanadyjskiej Kolumbii Brytyjskiej, wznowiła produkcję w ramach oryginalnego świadectwa typu. Spółka zebrała łącznie 60 zamówień na nową wersję Twin Otter Series 400, która zawiera kilka aktualizacji w stosunku do pierwotnego projektu. W modelu 400 zastosowano m.in. silniki PT-6 oraz awionikę Honeywell Primus. Została również wymieniona instalacja elektryczna, która w pierwotnym projekcie wykazywała się dużą awaryjnością. Wiele zleceń pochodzi od obecnych operatorów tych statków powietrznych, ale firma sprzedała również 12 samolotów dla peruwiańskich sił powietrznych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony