Przejdź do treści
Źródło artykułu

Twin Otter z uzupełniającym certyfikatem typu (STC)

Firma Ikhana Aircraft Services z Van Nuys w Kalifornii uzyskała zatwierdzenie FAA w formie uzupełniającego certyfikatu typu (STC) dla modyfikacji starszych wersji samolotów Twin Otter. W ramach certyfikatu, spółka planuje rozpocząć regenerację kadłubów modeli DHC-6-100, 200 i 300.

Samoloty Twin Otter, które zostały zbudowane w fabryce w Toronto w latach 1965-88, należą do najbardziej wykorzystywanych maszyn w swojej klasie, a wiele z nich osiągnęło lub zbliża się już do 66 tys. godzin spędzonych w powietrzu bądź 132000 cykli lotów. Program zero time IKHANA zakłada przebudowę istniejących kadłubów, co zgodnie z oświadczeniem producenta ma zapewnić kolejny pełny okres użytkowania. "To nie jest standardowy remont statku powietrznego, ale prace mające na celu przywrócenie jego sprawności i wcześniej wykorzystanych limitów”, podała spółka w komunikacie prasowym.

Zainteresowanie modelem Twin Otter było na tyle duże, że firma Viking Air z Victorii, w kanadyjskiej Kolumbii Brytyjskiej, wznowiła produkcję w ramach oryginalnego świadectwa typu. Spółka zebrała łącznie 60 zamówień na nową wersję Twin Otter Series 400, która zawiera kilka aktualizacji w stosunku do pierwotnego projektu. W modelu 400 zastosowano m.in. silniki PT-6 oraz awionikę Honeywell Primus. Została również wymieniona instalacja elektryczna, która w pierwotnym projekcie wykazywała się dużą awaryjnością. Wiele zleceń pochodzi od obecnych operatorów tych statków powietrznych, ale firma sprzedała również 12 samolotów dla peruwiańskich sił powietrznych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Czytaj więcej

Nasze strony