Testy kombinezonu wingsuit z napędem elektrycznym
Napęd elektryczny wkracza we wszystkie aspekty lotnictwa, czego przykładem są ostatnie testy tak wyposażonego kombinezonu wingsuit, na którym lot wykonał austriacki skoczek Peter Salzmann. Rozwijając projekt, zawiązał on współpracę z BMW, której efektem jest stworzenie strumieniowej jednostki napędowej obejmującej dwa wentylatory kanałowe.
Podczas prób nad Alpami umożliwiła mu ona szybkie wznoszenie. Według Salzmanna, 15 kW moc silnika może rozpędzić skoczka do prędkości 186 mil na godzinę. Zasilanie jest dostępne przez pięć minut i pochodzi z 50-woltowej baterii litowej.
Pierwotnie lotnik stworzył prototyp koncepcji z użyciem kartonu, wirników i akumulatorów, a następnie zabrał go do BMW celem uzyskania opinii tamtejszych inżynierów. Specjaliści zasadniczo zmienili projekt. „Początkowo mieliśmy zamiar umieścić jednostkę napędową z tyłu” - powiedział Salzmann. „Jednak po wstępnych rysunkach i dyskusjach z ekspertami w dziedzinie aerodynamiki zdecydowaliśmy się zamontować ją na piersi skoczka”, dodał.
Salzmann wykonał 30 skoków w kombinezonie ze skrzydłami, zanim przymocował jednostkę napędową i skoczył z nią helikoptera z wysokości 10 tys. stóp.
Komentarze