Przejdź do treści
Źródło artykułu

Sprzedaż Cirrusa górę, Cessny w dół

Koncern Textron poinformował, iż w drugim kwartale br. nastąpił 60% spadek dostaw odrzutowców biznesowych Cessny, co oznacza dla tej spółki przychody o 203 mln dolarów mniejsze niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. Z kolei firma Cirrus odnotowała w tym roku 36% wzrost przychodów. 

Textron ogłosił, że w drugim kwartale br. Cessna dostarczyła 20 nowych odrzutowców biznesowych, w porównaniu do 49 rok wcześniej. "Popyt na biznes jety nadal maleje”, powiedział Scott Donnelly, prezes Textron, „Ale uważamy, że koszty produkcji, oraz nasze działania cenowe właściwe wspierają przyszły wzrost sprzedaży", dodał. CAIGA (China Aviation Industry General Aircraft), spółka dominująca Cirrusa, poinformowała natomiast, iż w pierwszej połowie roku zyski ze sprzedaży samolotów tej marki wzrosły o 91% (w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłego).

Podczas pokazów lotniczych EAA AirVenture, które 28 lipca rozpoczną się w Oshkosh, Cirrus zaprezentuje pełnowymiarową makietę jednosilnikowego odrzutowca biznesowego Vision SF50. Firma aktualnie opracowuje linię produkcyjną tego biznes jeta, a jej następnym krokiem ma być budowa prototypu przeznaczonego do badań certyfikacyjnych. Pierwszy egzemplarz SF50 ma rozpocząć testy w powietrzu w przyszłym roku. Podczas imprezy w Oshkosh pojawi się również Cessna, która zaprezentuje swoją szeroką gamę produktów, w tym modele TTX, Turbo Skylane JT-A oraz Grand Caravan EX. Dodatkowo na wystawie pojawią się modele Citation Mustang oraz CJ4.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony