Senat przyjął ustawę o reautoryzacji FAA
W związku z przyjęciem przez Senat USA ustawy o reautoryzacji Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), środowisko lotnicze czeka teraz na decyzję, jaką podejmie Izba Reprezentantów. Senat przegłosował dwuletnią alokację środków na sumę 34,5 miliardów dolarów stosunkiem głosów 87 do 8.
Komisja Transportu i Infrastruktury zatwierdziła czteroletnią ustawę o reautoryzacji do rozpatrzenia przez Izbę. Nie wiadomo, czy nowe regulacje zostaną przyjęte, ale obecne tymczasowe przedłużenie przepisów na finansowanie działalności Agencji (siedemnaste od 2007 r.) upływa 31 marca i wydaje się, że wśród polityków istnieje wola znalezienia przezd tym terminem ostatecznego rozwiązania. Projekt ustawy Senatu został przegłosowany ze znaczącymi poprawkami w stosunku do wcześniejszych wersji.
Ustawa Senatu zezwala m.in. na większy dostęp do portu lotniczego Reagana w Waszyngtonie przez bezpośrednie loty o długości powyżej 2350 km. Obecnie tylko 12 takich operacji jest dopuszczanych każdego dnia, a nowy przepis ma zwiększyć ich ilość o kolejne 16. Projekt ustawy zapewnia również 200 mln dolarów rocznie dla programu Essential Air Service, który dotuje linie lotnicze w świadczeniu usług na nierentownych trasach do mniejszych i bardziej odległych miast.
Propozycja senatora Johna McCaina, aby zrezygnować z tego programu została wycofana przed głosowaniem nad projektem ustawy. Po tym jak ustawa zostanie przyjęta przez Izbę, komisje obu organów spotkają się, aby wypracować jedną wersję ustawy, która może być następnie przedstawiona do podpisu przez prezydenta.
Komentarze