Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pożegnanie z Tuluzą ostatniego zbudowanego A380

Koncern Airbus poinformował o zakończeniu produkcji jednego z najbardziej ambitnych i ostatecznie kosztownych programów lotniczych, dwupokładowego odrzutowca pasażerskiego A380.  17 marca, ostatni zbudowany egzemplarz tego samolotu wykonał pożegnalny low pass nad pasem lotniska w Tuluzie. Samolot (nr MSN 272) wystartował do Frankfurtu, gdzie zostanie pomalowany, a wnętrze wyposażone dla linii Emirates.

Dwa lata temu Airbus ogłosił, że model ten zostanie wycofany zaledwie 14 lat po pierwszej dostawie do Singapore Airlines, która miała miejsce w 2007 r. W całkowicie ekonomicznej konfiguracji Super Jumbo może pomieścić do 853 pasażerów, ale większość linii lotniczych zdecydowała się na mieszankę klas z 500-600 miejscami, niewiele więcej niż posiada nowa generacja bardziej wydajnych dwusilnikowych samolotów dalekiego zasięgu, takich jak B787 i A350.

Na opracowanie tego ogromnego odrzutowca Airbus wydał 25 mld dolarów. Udało się go sprzedać w liczbie 251 egzemplarzy. Wiele z nich jest teraz uziemionych z powodu spowolnienia związanego z pandemią koronowirusa.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony