Przejdź do treści
Solar Impulse.jpg
Źródło artykułu

Pilot Solar Impulse poddany testom wytrzymałościowym

Andre Borschberg, który będzie pilotował samolot Solar Impulse podczas lotu dookoła świata, uczestniczył w 72 godzinnej próbie, która miała imitować trzy dni i trzy noce, jakie będzie musiał spędzić w jego kokpicie. Testy wykazały, że dzięki właściwemu zarządzaniu funkcjami organizmu, możliwe jest przezwyciężenie ludzkich słabości. 

Pilot z powodzeniem odwzorował wyzwania, jakie przed nim staną w czasie tak długiego lotu. "Symulacja wykazała, że nasza koncepcja pokonania tej trasy bez międzylądowania jest wykonalna", powiedział Borschberg. "Techniki relaksu oraz multi-fazy snu sprawdzają się bardzo dobrze, przekraczając zdecydowanie moje oczekiwania. Dzięki starannemu zarządzaniu okresami odpoczynku, udało mi się utrzymać optymalną czujności w trakcie całego ćwiczenia", dodał.

Testowane były wszystkie aspekty funkcjonowania ludzkiego organizmu, od ćwiczeń z toaletą do tych mających zapobiec zakrzepicy żył głębokich. Obecnie w trakcie budowy znajduje się nowy samolot, a dotychczasowy prototyp Solar Impulse będzie wykorzystywany do testowania sprzętu. Na wiosnę planowana jest seria długotrwałych lotów w regionie śródziemnomorskim, w czasie których dwaj piloci będą cyklicznie zwiększali długość tras. Lot dookoła świata ma się natomiast odbyć w 2014 r.

Solar Impulse posiada rozpiętość skrzydeł 63,40 m i wagę 1,6 tony. Jego kadłub pokryty jest ok. 12000 tysiącami baterii słonecznych, zasilających 4 silniki elektryczne. Na czas nocnych lotów energia gromadzona jest w zamontowanych na pokładzie litowych akumulatorach. Pierwszy lot dookoła świata bez międzylądowania, wykonali siedemnaście lat temu na samolocie Rutan Voyager, piloci Dick Rutan i Jean Yeager. Obecne prowadzone są działania, aby w 2014 r. powtórzyć ten wyczyn, ale statkiem powietrznym napędzanym jedynie odnawialną energią.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony