Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy lot Tecnam Astore

27 maja, w zakładzie produkcyjnym Tecnam w Capua, we Włoszech, miał miejsce pierwszy lot modelu Astore, dwumiejscowego dolnopłata segmentu LSA (Light Sport Aircraft). Konstrukcja ta miała swoją premierę podczas targów lotnictwa ogólnego AERO 2013, które w drugiej połowie kwietnia odbywały się w niemieckim Friedrichshafen.

Za sterami maszyny zasiadał pilot testowy spółki Tecnam, Enzo De Blasio. "Zachowanie Astore było analizowane od kołowania do lądowania z krótkim dobiegiem, gdzie również sprawdzaliśmy działanie olejowego amortyzatora zamontowanego na przedniej goleni”, powiedział De Blasio. "Samolot posiada niesamowitą moc wznoszenia podczas dużej prędkości oraz wysoką wydajność, co można natychmiast poczuć, gdy tylko maszyna znajdzie się w powietrzu. Przy wyłączonym silniku, współczynnik doskonałości jest lepszy niż modelu P2002, ale jego charakterystyka będzie jeszcze dokładnie oceniana podczas programu lotów testowych", dodał.

Astore Tecnam został opracowany przez szefa zespołu projektowego Tecnam, profesora Luigi Pascale. Samolot ten może być wyposażony w iPada do wykorzystania jako podstawowy wyświetlacz danych lotu, łącznie z aplikacją do wyliczenia masy i wyważenia samolotu, listami kontrolnymi oraz podręcznikami operacyjnymi pilota. Nowością jest wykorzystanie popularnych aplikacji nawigacyjnych (np. Air Navigation Pro) integrujących się z samolotem przez Wi-Fi. Napęd samolotu (w zależności od opcji) zapewniają silniki Rotax 912 ULS2, 912iS lub 914 zasilane (informacja producenta) paliwami AVGAS i MOGAS. Choć osłona silnika jest kompozytowa, to konstrukcja jest zbudowana głównie z aluminium, podobnie jak inne projekty włoskiej spółki.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.Tecnam.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony