Pierwszy lot odrestaurowanego MiG-a 29UB
Fundacja Historic Flight poinformowała, iż w ostatnich dniach, po ukończeniu dwuletniego projektu renowacji wniósł się w powietrze odrestaurowany myśliwiec MiG-29. Pierwszy lot maszyna wykonała ponad stanem Waszyngton.
Dwumiejscowy MiG-29UB został wyprodukowany w ZSRR w okresie pomiędzy 1985-91 i do 2005 r. był użytkowany przez Ukraińskie Siły Powietrzne. Następnie maszyna została zdemilitaryzowana i wystawiona na sprzedaż. Fundacja kupiła myśliwiec, który ze względu na formalności i komplikacje związane z transportem, otrzymała dopiero w 2008 roku. Już na miejscu, aby sprawdzić każdą część, zespół specjalistów całkowicie rozmontował samolot i brakujące lub uszkodzone elementy zastąpił nowo wytworzonymi. Podobnie stało się z dwoma ogromnymi silnikami, które na specjalne zamówienie zostały wyprodukowane przez fabrykę Klimova, w Rosji. MiG-29 jest w stanie osiągnąć prędkości dochodzące do 2.2 Mach-a i wysokość ponad 18000 metrów.
23 stycznia, wykonując pierwszy lot, maszyna przemieściła się z Alington do Everett w stanie Waszyngton, gdzie znajduje się muzeum oryginalnych samolotów Fundacji Historic Flight. MiG-29UB w najbliższym czasie wykona pięciogodzinny program testów, w czasie którego osiągnie maksymalną wysokość, prędkość 0.97 Mach-a, a także wykona akrobacje przy dużych przeciążeniach. Fundacja oznajmiła, iż w najbliższych latach zamierza odrestaurować kolejne dwa samoloty MiG-29, co ma pomóc sfinansować jej działalność zachowania dziedzictwa.
Dwumiejscowy MiG-29UB został wyprodukowany w ZSRR w okresie pomiędzy 1985-91 i do 2005 r. był użytkowany przez Ukraińskie Siły Powietrzne. Następnie maszyna została zdemilitaryzowana i wystawiona na sprzedaż. Fundacja kupiła myśliwiec, który ze względu na formalności i komplikacje związane z transportem, otrzymała dopiero w 2008 roku. Już na miejscu, aby sprawdzić każdą część, zespół specjalistów całkowicie rozmontował samolot i brakujące lub uszkodzone elementy zastąpił nowo wytworzonymi. Podobnie stało się z dwoma ogromnymi silnikami, które na specjalne zamówienie zostały wyprodukowane przez fabrykę Klimova, w Rosji. MiG-29 jest w stanie osiągnąć prędkości dochodzące do 2.2 Mach-a i wysokość ponad 18000 metrów.
23 stycznia, wykonując pierwszy lot, maszyna przemieściła się z Alington do Everett w stanie Waszyngton, gdzie znajduje się muzeum oryginalnych samolotów Fundacji Historic Flight. MiG-29UB w najbliższym czasie wykona pięciogodzinny program testów, w czasie którego osiągnie maksymalną wysokość, prędkość 0.97 Mach-a, a także wykona akrobacje przy dużych przeciążeniach. Fundacja oznajmiła, iż w najbliższych latach zamierza odrestaurować kolejne dwa samoloty MiG-29, co ma pomóc sfinansować jej działalność zachowania dziedzictwa.
Źródło artykułu
Komentarze