Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowy samolot Kestrel z awioniką Garmina

Firma Kestrel Aircraft wybrała spółkę Garmin jako dostawcę awioniki G3000 dla jej nowego jednosilnikowego turbośmigłowego samolotu. Awionika ta znajduje się już na wyposażeniu odrzutowców biznesowych Phenom 300. Prezes Kestrel, Alan Klapmeier powiedział, że w przyszłości będą wprowadzone dla klientów również i inne opcje. "Konkurencja jest dobra", wyjaśniał na konferencji prasowej podczas pokazów AirVenture 2013. Poinformował również, iż opóźnienie rozwoju tej konstrukcji spowodowały poszukiwania źródeł jej finansowania. 

Klapmeier dodał, że jest jeszcze nadzieja, że prototyp nowego statku powietrznego będzie gotowy na przyszłoroczne pokazy AirVenture. Informację o finansowaniu miał nadzieję ogłosić na tegorocznej wystawie, ale sytuacja zmieniła się tydzień przed tym wydarzeniem. Tymczasem firma rozrosła się do ponad 110 pracowników, w większości inżynierów i nadal notuje postępy w realizacji niezliczonych zadań, które muszą być wykonane w zakresie projektowania i budowy samolotu.

Ostateczne prace projektowe wielu elementów są kompletne i Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) pozytywnie odniosła się do ich jakości i zastosowanych procesów. Klapmeier oszacował koszt certyfikacji na około 175 mln dolarów, z czego zostało już wydane około 50 mln dolarów. Po około roku od uruchomienia kolejnej rundy finansowania ma zostać ukończony prototyp zgodny z wymogami FAA. Klapmeier powiedział pierwszy samolot zostanie dostarczony do klienta prawdopodobnie pod koniec 2015 r., ale bardziej realne jest, iż stanie się to w roku 2016.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony