Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe przepisy umożliwią śledzenie tras lotów biznes jetów

Krajowe Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego (NBAA), wysłało do swoich członków list, w którym ostrzega, że od 15 lutego liczne internetowe programy śledzenia lotów będą miały pełny wgląd w operacje business jetów.

Według NBAA, Departament Transportu rozważa wprowadzenie przepisów znacznie utrudniających właścicielom maszyn GA wzięcie udziału w programie Blocked Aircraft Registration Request (BARR), który został wprowadzony w 2000 r., jako sposób na zachowanie prywatności i nie dopuszczenie konkurencji biznesowej lub innej do wiedzy, gdzie się kieruje samolot danej firmy (na którego pokładzie znajduje się np. kadra kierownicza).

"NBAA już dawno zrozumiało, że bezwarunkowy dostęp do oprogramowania umożliwiającego śledzenie lotów sprawia, że istnieją uzasadnione powody, dla których część lotów nie powinna być wyświetlana w czasie rzeczywistym", zaznacza w liście prezes NBAA, Ed Bolen.

Sprawie nie poświęcano wiele uwagi, aż do momentu gdy kierownictwo przemysłu samochodowego musiało tłumaczyć się z wykorzystania samolotów odrzutowych do odbycia w 2008 r. delegacji do Waszyngtonu. Rok później, strona internetowa o nazwie ProPublica uzyskała orzeczenie sądu umożliwiające dostęp do zablokowanych numerów rejestracyjnych N.

W wyniku przeprowadzonych dochodzeń odkryto np. wiele rutynowych podróży służbowych telewizyjnego prezentera, który używał odrzutowca do wypraw na Hawaje. NBAA stwierdziło, że walczy o zmianę przepisów, ale nie wydaje się, aby wysiłki te przyniosły rezultaty. "Będziemy informować o postępach naszych działań, jednak należy się przygotować, że nowe uregulowania mogą wejść w życie już 15 lutego", napisał Bolen.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony