Naukowcy testują możliwości precyzyjnego lądowania w małych portach lotniczych
Naukowcy z Uniwersytetu Lotniczego Embry-Riddle (ERAU) otrzymali od Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) środki finansowe, które będą przeznaczone na opracowanie wspomagania systemu GPS w ramach możliwości wykonywania precyzyjnych lądowań w małych portach lotniczych.
Sporne jednak jest, czy tego rodzaju podejścia precyzyjne zwykle wykorzystywane na większych lotniskach mogą być bezpiecznie stosowane w przypadku lądowania na krótszych i węższych pasach startowych. Dodatkowo, badacze muszą zweryfikować w jakich warunkach będą mogły się odbywać operacje tego typu.
Rzecznik Embry-Riddle poinformował, iż projekt będzie rozwijany latem 2013 r., a rekrutacja pilotów, którzy będą chcieli wziąć w nim udział, zostanie przeprowadzona na wiosnę przyszłego roku. Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest posiadanie uprawnień na przyrządy. Piloci będą musieli wykonać symulowane podejścia i lądowań na symulatorze lotów Level 6 Cessna, gdzie będą musieli się wykazać umiejętnościami lądowania podczas niskiej widzialności, przy wspomaganiu różnych świateł podejścia i w zróżnicowanych warunkach meteorologicznych.
Właściwe testy będą obejmowały podejścia do wysokości decyzji i jeśli będzie to możliwe, również lądowanie. Badania będą przeprowadzone w kampusie Embry-Riddle w Daytona Beach na Florydzie. Uczelnia podkreśla, iż projekt jest sponsorowany także przez koncern MITRE i został zlecony przez FAA.
Komentarze