Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnictwo korporacyjne sprzeciwia się programowi handlu emisjami CO2

Europejskie Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego (EBAA) oświadczyło, iż potrzebne są zmiany w przepisach Unii Europejskiej dotyczących handlu emisjami dwutlenku węgla (ETS) w celu zapewnienia, że lotnictwo biznesowe w tej kwestii nie będzie poszkodowane.

Stowarzyszenie twierdzi, że kontrowersyjne inicjatywy dotyczące ochrony klimatu, które zostały ostatnio zmienione w celu objęcia nimi emisji wytwarzanych przez statki powietrzne, są niewspółmiernych kosztowo dla tak zwanych "małych emiterów", jak operatorzy biznes jetów. "Lotnictwo biznesowe jest niesprawiedliwie traktowane w porównaniu z innymi środkami transportu lotniczego. Operatorzy odrzutowców biznesowych, muszą wykupić 96% ich średniej dotychczasowej emisji w porównaniu do zaledwie 15% wymaganych dla linii lotniczych", EBAA poinformowało w komunikacie prasowym.

EBAA wyjaśnia, że UE powinna zredukować koszty dla małych podmiotów poprzez uproszczenie administracji, usprawnienie raportowania i właściwą weryfikację. Grupa również ogólnie potępiła terminy realizacji ETS w sektorze lotniczym. "W ubiegłym roku, podobnie jak i w bieżącym oczekuje się że wartości przewozów lotniczych spadną, głównie z powodu mniejszego popytu i rosnących kosztów pracy", powiedział prezes EBAA, Fabio Gamba. "Funkcjonowanie programu ETS opiera się na wzrostach i jego wprowadzenie staje się zbędne, jeśli nie szkodliwe, kiedy wzrost jest ujemny lub niewielki dla największych graczy rynku lotniczego”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony