Końcowy etap prac nad ustawą o reautoryzacji FAA
Po trzech latach opóźnień w pracach nad ustawą o reautoryzacji Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), powtała wreszcie jej ostateczna wersja. Senator John Rockefeller, ze stanu West Virginia, zapowiedział na przyszły tydzień prezentację nowego rozporządzenia, które jest zbieżne z przyjętym w ubiegłym roku przez Senat (stosunkiem głosów 93-0).
Następnym krokiem będzie przegłosowanie przepisu przez Izbę Reprezentantów. Projekt ustawy zawiera zapisy dot. finansowania systemu NextGen i ustala przyspieszony schemat jego rozmieszczenia, co będzie nadzorowała nowo powstała w ramach Agencji komórka. Przepis zakłada przekazanie w ciągu dwóch lat na lotnictwo środków w wysokości 34,5 miliardów dolarów. Fakt ten ma szerokie poparcie branży lotniczej, ale istnieje jeszcze zagrożenie, że politycy mogą zadecydować o ograniczeniu tych funduszy.
Wśród przepisów jest także kontrowersyjny zapis dot. praw pasażerów, który w przypadku opóźnień zapobiega ich przetrzymywaniu na pokładach samolotów dłużej niż trzy godziny (podobną regulację zamierza wprowadzić Departament Transportu). Powyższe zapisy mają jeszcze w trybie pilnym zostać przesłane do Izby, co pozwoli na szybkie wprowadzenie projektu ustawy w życie.
Komentarze