Przejdź do treści
Bugattii 100P
Źródło artykułu

Katastrofa jedynej repliki samolotu Bugatti 100P

6 sierpnia, Scotty Wilson, budowniczy repliki wyścigowego samolotu Bugatti 100P, zginął w jego katastrofie w Oklahomie. Statek powietrzny rozbił się w pobliżu bazy lotniczej Clinton-Sherman w centralnej części stanu, ok. 350 km na zachód od Tulsa, gdzie został zbudowany.

Okoliczności zdarzenia nie zostały jeszcze podane do publicznej wiadomości. Replika samolotu została zbudowana dzięki częściowemu wsparciu kampanii ogłoszonej w serwisie Kickstarter. Pierwszy jej lot miał miejsce w sierpniu 2015 r., ale zakończył się on wypadnięciem z pasa startowego i uszkodzeniem śmigła. Statek powietrzny ponownie wzniósł się w powietrze w październiku 2015 r.

Konstruktor samochodów Ettore Bugatti rozpoczął prace nad samolotem w 1938 roku. Był on budowany z myślą o starcie w niemieckim wyścigu Deutsch de la Meurthe Cup. Jednak konstrukcji nie udało się ukończyć przed upływem ustalonego terminu, jakim był wrzesień 1939 roku i płatowiec trafił do przechowalni. Jego los przypieczętował wybuch II Wojny Światowej.

Model 100 miał, jak na swoje czasy, rewolucyjną konstrukcję: usterzenie Rudlickiego (typu V), podwozie chowane w kadłubie, a dwa silniki napędzały dwa współosiowe przeciwbieżne śmigła. Kadłub i skrzydła samolotu wykonano z drewna.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony