Przejdź do treści
Hawker AT-6
Źródło artykułu

Hawker Beechcraft wciąż walczy o kontrakt dla armii USA

Firma Hawker Beechcraft, która pozwała Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych za wykluczenie z przetargu na lekki samolot wsparcia dla oddziałów piechoty, zapowiedziała rozpoczęcie kampanii informacyjnej, która ma pozwolić powrócić jej do gry.

Podczas specjalnej konferencji prasowej, prezes Hawkera, Bill Boisture powiedział, że oferta samolotu AT-6B została niezgodnie z przepisami wykluczona z przetargu na rzecz Embraera Super Tucano, który jest tworzony z kooperacji z firmą Sierra Nevada Corp.

"Jesteśmy przekonani, że proces przeprowadzania przetargu był błędny", Boisture wyjaśniał. Prezesowi towarzyszył Republikanin Mike Pompeo, który potwierdził ten fakt oraz dodał, że Siły Powietrzne oraz GAO (Instytucja Kontrolna Kongresu Stanów Zjednoczonych) używają argumentów proceduralnych, aby uniknąć wyjaśnienia dlaczego właśnie taka decyzja została podjęta oraz opóźnienia podania jej do publicznej wiadomości. Zgodnie z zasadami, informacja o podpisaniu kontraktu powinna zostać opublikowana tego samego dnia, w którym został on podpisany.

Siły Powietrzne wstrzymały wszystkie prace nad projektem, powołując się na proces sądowy z Hawkerem Beechcraftem, ale przewidują jego szybkie wznowienie i oficjalny wybór Embraera Super Tucano, który ma być montowany w Jacksonville z części przetransportowanych z Brazylii. "US Air Force są przekonane, że decyzja o udzieleniu zamówienia brazylijskiemu producentowi była słuszna i oczekują, że spór zostanie szybko rozwiązany", powiedział P. Miller. "Staramy się wszystko robić to zgodnie z prawem, pamiętając, że umowa wiąże się z poczuciem pilności i realizacji misji”, dodał. Samoloty mają być przeznaczone do Afganistanu, gdzie będą wykorzystywane w batalii przeciwko rebeliantom.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony