Przejdź do treści
Źródło artykułu

Hawker Beechcraft pozywa USAF

Firma Hawker Beechcraft twierdzi, iż przetarg Sił Powietrznych USA na 55 lekkich samolotów wsparcia nie został przeprowadzony uczciwie i poinformowała, iż w związku z tym faktem zamierza złożyć odpowiedni wniosek do Sądu Najwyższego.

Spółka dwukrotnie zwróciła się US Air Force o wyjaśnienie podstaw swojego wyboru, ale zapytania te pozostały bez odpowiedzi. Pod koniec ubiegłego tygodnia do Government Accountability Office (GAO - Instytucja Kontrolna Kongresu Stanów Zjednoczonych) wpłynął wniosek Hawkera o ponowne rozpatrzenie decyzji. Eliminacja z rywalizacji jednosilnikowego turbośmigłowego samolotu AT-6, produkowanego przez Hawkera, spowodowała, iż jedyną ofertą pozostał samolot Super Tucano produkowany przez brazylijskiego Embraera. Cały kontrakt wart jest prawie miliard dolarów.

"Wnioskowaliśmy do GAO o wszczęcie o dochodzenia w celu zapewnienia przejrzystości i sprawdzenia niespójnych wymagań procedury przetargowej, która dodatkowo ciągle się zmienia", powiedział Bill Boisture, prezes Hawker Beechcraft. "Nadal nie otrzymaliśmy odpowiedzi od US Air Force, co jest niedopuszczalne, ale jeteśmy pewni, że wykluczenie naszej firmy z tego ważnego kontraktu zostało dokonane bezpodstawnie", dodał. Hawker twierdzi, że AT-6 zostały już oceniony i sprawdzony podczas testów przeprowadzonych przez Air National Guard i apeluje, aby kontakt przyznać amerykańskiej firmie, dzięki czemu będzie mogło zostać zachowane 1400 krajowych miejsc pracy.

Firma stworzyła specjalną stronę internetową, z której można wysyłać listy do przedstawicieli Kongresu i Departamentu Obrony, prosząc ich, by "nie zlecali pracy i bezpieczeństwa narodowego USA producentowi z Brazylii". Embraer zapowiedział, że do ostatecznego montażu Super Tucano, który ma się odbywać w Jacksonville na Florydzie, zatrudni około 50 osób.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony