Przejdź do treści
gulfstream G650.jpg
Źródło artykułu

Gulfstream: Większy zasięg modelu G650

Podczas konwencji Narodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), która 29 października odbyła się w Orlando, firma Gulfstream poinformowała, iż odrzutowiec biznesowy G650, który w zeszłym miesiącu został certyfikowany przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA), będzie miał lepsze osiągi niż zakładano. Jak ogłosił producent, przy większych prędkościach maszyna będzie mogła wykonywać dłuższe loty i dodatkowo, będzie mogła operować z krótszych pasów startowych niż określono w specyfikacji.

Zasięg samolotu przy prędkości 0,90 Macha wynosi obecnie ponad 11 tys. km. Wstępnym założeniem podczas rozwoju tego biznes jeta było uzyskanie możliwości wykonywania lotów o długości 9,3 tys. km. Zmiana oznacza, że G650 wykonując lot o maksymalnej długości z prędkością 0,90 Macha zakończy go 40 minut wcześniej niż model G550, powiedział Pres Henne, wiceprezes ds. inżynierii w spółce Gulfstream.

Producent poinformował również, iż długość rozbiegu G650 przy maksymalnej masie startowej wynosi obecnie 1785 m i jest o ponad 50 m mniejsza niż zakładano wcześniej. Według Gulfstreama, maksymalna prędkość przelotowa 0,925 Macha sprawia, iż jest to najszybszy certyfikowany cywilny samolot na świecie będący w produkcji, który zdetronizował w tej kategorii model Cessna Citation X. Cessna twierdzi jednak, że w niedługim czasie odzyska ten tytuł zwiększając osiągi zmodernizowanego modelu Citation X, który będzie mógł osiągać maksymalnie 0,935 Macha. Jednak dostawy G650 mają się rozpocząć jeszcze w tym roku, a nowa Cessna Citation X będzie gotowa dopiero w połowie 2013 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony