Przejdź do treści
Gulfstream-G650.jpg
Źródło artykułu

Gulfstream testował w modelu G650 system "Fly-by-wire"

Firma Gulfstream poinformowała, iż w ostatnim czasie model G650 wykonał swój pierwszy lot, w którym sterowanie maszyną odbywało się jedynie za pomocą elektronicznego systemu kontroli lotem (Fly-by-wire). "Nie było żadnej różnicy w jakości pilotowania pomiędzy trybami zasilania elektrycznego i hydraulicznego", powiedział Pres Henne z firmy Gulfstream.

Podczas lotu, który wykonano 21 grudnia, przez dwie godziny oceniano elektryczny system zapasowy, wykonując w tym czasie pięć lądowań. "Samolot zachowywał się tak dobrze, że dopóki piloci nie zostali poinformowani, że są w trybie pracy systemu zapasowego nie sądzę, by cokolwiek zauważyli", powiedział pilot testowy, Gary Freeman.

Systemy Fly-by-wire zazwyczaj wykorzystują trzeci układ hydrauliczny, który zapewnia rezerwę w przypadku awarii podwójnego podstawowego układu hydraulicznego, powiedział przedstawiciel spółki Gulfstream. W G650 jest inaczej - korzysta on z elektrycznie sterowanych siłowników, które są przede wszystkim napędzane hydraulicznie, a zasilanie elektryczne jest awaryjne. Według firmy, oddzielny zbiornik hydrauliczny oraz pompa, pozwalają na ciągłość działania w przypadku utraty hydraulicznych systemów, a zapewnienie dwóch różnych źródeł energii znacznie zwiększa bezpieczeństwo.
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony