Przejdź do treści
Źródło artykułu

Firma Austro rozwija projekt nowego silnika diesla dla general aviation

Firma Austro Engine poinformowała, iż w najbliższym czasie planuje rozpocząć prace nad projektem nowego 280-konnego sześciocylindrowego silnika diesla, który według założeń ma być przeznaczony na rynek lotnictwa ogólnego. Do tej pory, spółka była znana z produkcji układów napędowych do samolotów Diamond.

W opracowaniu projektu silnika, który bazuje na Steyr Monoblock Motor M1, Austro będzie współpracować z firmą Steyr Motors. Nowa jednostka napędowa zostanie wykorzystana w dwóch obecnie opracowywanych modelach Diamonda: jednosilnikowym, pięcioosobowym DA50 Magnum oraz dwusilnikowym Future Small Aircraft (FSA). Obie maszyny, jak zapewnia producent, przeznaczone będą do zastosowań prywatnych oraz komercyjnych.

Silnik M1 znany jest z korzystnego współczynnika mocy do masy, bezpieczeństwa eksploatacji, ekonomii oraz zminimalizowanego wpływu na środowisko naturalne. "Wraz z rozwojem tej linii produktów, Austro Engine będzie dalej ugruntowywać swoją pozycję, jako producenta mocnych, oszczędnych i przyjaznych dla środowiska tłokowych silników lotniczych", powiedział Christian Dries, dyrektor generalny Diamond Aircraft.

Austro Engine została założona w 2007 roku i jako główny zakres działania, określiła rozwój i produkcję najwyższej jakości silników tłokowych zasilanych paliwem odrzutowym (z przeznaczeniem do zastosowań cywilnych i strategicznych). Steyr Motors, firma specjalizująca się w produkcji silników Diesla, powstała w wyniku rozpadu grupy Steyr-Daimler-Puch.


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony