Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wydała dyrektywę dotyczącą poziomów lotu Eclipse Aerospace EA500

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wydała obowiązkową dyrektywę bezpieczeństwa (AD), zgodnie z którą z 37000 na 30000 stóp zmniejszona została maksymalna wysokość operacyjna niektórych odrzutowców typu Eclipse Aerospace EA500. Przepis, który wejdzie w życie 21 marca, jest odpowiedzią na problemy z silnikami zgłaszane w tego typu maszynach.

Dyrektywa dotyczy jedynie modeli EA500 wyposażonych w silniki PW610F firmy Pratt & Whitney Kanada, czyli jak informuje Agencja, około 260 samolotów, których użytkownicy zobowiązani są do wprowadzenia zmian w instrukcji użytkowania w locie. FAA twierdzi, że twarde węglowe wzmocnienie na łopatkach silników spowodowało co najmniej sześć groźnych incydentów, w czasie których piloci byli zmuszeni do zmniejszenie mocy dotkniętego usterką silnika. Według FAA, fakt ten może doprowadzić do awaryjnego lądowania na jednym sprawnym silniku, a jeśli problem zaistnieje w obu jednostkach jednocześnie, to do całkowitej utraty napędu.

FAA ogłosiła, iż ograniczenie poziomu lotu wprowadzone zostało czasowo, a Departament Transportu Kanady wraz z firmą Pratt & Whitney, w jak najkrótszym możliwie terminie mają znaleźć skuteczne rozwiązanie problemu. Agencja oczekuje zmodernizowania jednostek Pratt&Whitney w ciągu dwóch miesięcy. Holland w wypowiedzi dla dziennika Wall Street Journal stwierdził, iż dobrym wyjściem byłby 90-minutowy limit czasu dla lotów na dużych wysokościach. Problem węglowego wzmocnienia rozwiązano wcześniejszą dyrektywą, która ustanawiała wysokość limitu dla odrzutowców na poziomie 37000 stóp. Jednak spośród sześciu związanych z tym incydentów, pięć nastąpiło na tym poziomie lub niewiele poniżej, w związku z czym FAA stwierdziła, że jej wcześniejsze działania nie rozwiązały wystarczająco problemu i wyznaczyła nową granicę.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony