FAA będzie funkcjonowała w oparciu o iPady
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zatrudnia obecnie ok. 1100 osób - od pilotów do prawników, którzy do wykonywania codziennych obowiązków używają tabletów, ale w ostatnim czasie poinformowała, iż zamierza swój personel zachęcić do wykorzystania do celów służbowych również iPadów. Obecnie Agencja umożliwia pracownikom na używanie iPadów do czytania i wysyłania wiadomości e-mail lub dokumentów, ale nie pozwala za pomocą tego typu urządzeń na uzyskiwanie dostępu do sieci FAA.
Jednak to ma się zmienić. Kierownik FAA ds. Architecture and Applied Technology powiedział, że do 2014 r., FAA planuje dać pracownikom wybór zastąpienia laptopów iPadami i zamierza wziąć pod uwagę tablety z systemem operacyjnym Android. Wewnętrzne badania FAA wykazały, że urządzenia wykorzystujące konkretne aplikacje, poprawiały wydajność i koszty pracy, choć wskazały ograniczenia w niektórych kwestiach.
Według FAA, tablety okazały się szczególnie przydatne dla takich grup zawodowych, jak mechanicy lub prawnicy. Mechanicy, którzy w przypadku zapytań lub potrzeby uzyskania jakiś raportów opierali się na komputerach stacjonarnych, uzyskali poprzez wykorzystanie tabletów lepszy dostęp do różnych źródeł, co redukowało czas takiej operacji. Zarówno prawnicy i specjaliści ds. techniki zatrudnieni w FAA już wykorzystują z aplikacji stworzonych do ich specyficznych potrzeb i Agencja ma nadzieję na znalezienie kolejnych przydatnych zastosowań dla tych urządzeń. Przykładowo, personel badający naruszenia przestrzeni powietrznej otrzymał aplikację na iPada, która umożliwia mu odnalezienie i obejrzenie powtórek z radarów, ukazujących rzekome odchylenia toru lotu. Agencja ma nadzieję rozszerzyć zastosowania iPada w celu stosowania ich przez instruktorów i uczniów pilotów oraz stworzenie App Store.
Komentarze