Dyrektywa FAA dot. Pipera obejmie 19 tys. maszyn

Piper PA-28

FAA wydała dyrektywę zdatności do lotu (ang.: Airworthiness Directives, AD), która dotyczy prawie 19 tys. maszyn Piper PA-28.

Na szczęście jednak, dostosowanie się do wymogów jest proste i nie wymaga dużych nakładów finansowych. AD narzuca operatorom przegląd pokrętła głównego zaworu paliwowego, aby upewnić się, że oznaczenia znajdują się we właściwych położeniach.

Piper poinformował FAA, że w wyniku problemów z właściwą kontrolą jakości, część oznaczeń na pokrętle mogła zostać umieszczona odwrotnie. Jeśli błąd nie zostanie wykryty może doprowadzić do błędnego zarządzania paliwem, co może skończyć się zatrzymaniem silnika podczas lotu. Koszt przeglądu i ewentualna wymiana części to 50 dolarów.

AD wchodzi w życie 7 lutego i do tego dnia należy dokonać inspekcji. Niezależnie od dyrektywy FAA, Piper własnymi kanałami informuje użytkowników o konieczności przyjrzenia się zaworowi paliwowemu.

Piper Aircraft to amerykańska wytwórnia lotnicza wytwarzająca samoloty dla lotnictwa ogólnego utworzona w roku 1927. Siedziba firmy zlokalizowana jest w porcie lotniczym Vero Beach w Vero Beach na Florydzie.

Dyrektywa dostępna jest tutaj (LINK)

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus