Dostarczono pierwsze silniki do samolotu HondaJet
Koncern Honda Aircraft otrzymał dwa pierwsze modele silników HF120 z zakładu GE (General Electric) w Lynn, w stanie Massachusetts, gdzie są one produkowane od momentu uzyskaniu certyfikatu Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) pod koniec 2013 roku. Docelowo, jeszcze w tym roku ich produkcja zostanie przeniesiona do fabryki Hondy w Burlington w Północnej Karolinie. Zapowiedzi nowego silnika mówiły o prawdziwym skoku technologicznym w segmencie małych jetów, który ma dotyczyć mniejszego zużycia paliwa i większej siły ciągu w stosunku do wielkości, w porównaniu do innych podobnych projektów. To pierwszy tego typu projekt GE na rynku małych silników, ale przedstawiciele firmy mają nadzieję, że pomoże on Hondzie utorować drogę do realizacji swoich bieżących celów.
„Najważniejszym celem Honda Aircraft Company jest obecnie uzyskanie certyfikatu typu FAA i dostarczenie pierwszego samolotu do klienta", powiedział prezes Honda Aircraft Company - Michimasa Fujino. „Nasz całkowity wysiłek koncentruje się na osiągnięciu tych w dużym stopniu przewidywalnych etapów w pierwszym kwartale 2015 roku" - dodał. Pierwszy samolot zostanie wdrożony do produkcji stosunkowo szybko, a tuż za nim na linii produkcyjnej znajdzie się kolejne osiem sztuk. Od 20 lat Honda dokonali projekt swojego samolotu i liczy na rynkowy sukces ze względu na nowatorską konstrukcję jego skrzydeł, silnika i zwiększoną ilość miejsca. Przedstawiciele firmy są przekonani, że elementy te przesądzą o jego sprzedażowym sukcesie na jakże trudnym rynku małych jetów.
Komentarze