Diamond oblatał hybrydową wersję modelu DA40
Diamond Aircraft poinformował o udanym pierwszym locie dwusilnikowego samolotu z napędem hybrydowym opracowanego we współpracy z firmą Siemens AG. Konstrukcja jest zrekonfigurowaną wersją jednosilnikowego modelu DA40 i zgodnie z ośwadczeniem firmy, wykorzystuje silnik spalinowy do zasilania dwóch niezależnych elektrycznych systemów napędowych. Lot odbył się w pierwszej połowie miesiąca w siedzibie Diamonda w Wiener Neustadt w Austrii.
"To pierwszy seryjny hybrydowy samolot na świecie z dwoma napędzanymi elektrycznie śmigłami i jednym silnikiem spalinowym" - powiedział Frank Anton, wicedyrektor wykonawczy Siemens eAircraft. "Zróżnicowane napędy otwierają zupełnie nowe możliwości projektowania wysoce wydajnych samolotów i udowodniliśmy, że jest to technicznie wykonalne", dodał.
Inne zmiany w modelu DA40 obejmują zamontowanie dwóch silników elektrycznych na dziobie i dwóch akumulatorów 12-kWh w kabinie pasażerskiej. Samolot posiada trzy tryby lotu: wyłącznie elektryczny, w którym generator diesla jest wyłączony, tryb przelotowy, w którym generator dostarcza całą moc do silnika i tryb ładowania, który umożliwia generatorowi ładowanie akumulatorów. Baterie mogą dostarczyć energii na 30 minut lotu. Konstrukcja jest również zdolna do wykonywania całkowicie elektrycznych startów oraz 5 godzinnych lotów w systemie hybrydowym.
Rózwój tego projektu Siemens i Diamond rozpoczął się w 2013 r., a głównym jego założeniem jest "opracowanie samolotu o niższym zużyciu paliwa (wyższej wydajności), a także niższej emisji hałasu".
Komentarze