Coraz większe zapotrzebowanie na biznes jety w Chinach
W latach 2011-2013 flota odrzutowców biznesowych w Chinach niemal się podwoiła (do 371 egzemplarzy), ale osiągnięcie tego najlepszego na świecie wyniku było hamowane przez miejscowy rząd, zgodnie z informacją opublikowaną przez Asian Sky Group. Podczas azjatyckiej konferencji lotnictwa biznesowego (ABACE), firma ta upubliczniła swój doroczny raport na temat segmentu maszyn tego typu użytkownych w regionie, podkreślając, że w najbliższym czasie silny popyt nadal będzie obejmował głównie duże odrzutowce biznesowe wykorzystywane do międzykontynentalnych lotów z Chin.
Zgodnie z publikacją, "Chiny nadal łagodzą swoje przepisy dotyczące wykorzystania przestrzeni powietrznej, więc w przyszłości powinna pojawić się również szansa dla mniejszych biznes jetów wykorzystywanych głównie do lotów wewnątrz kraju". "Oczekuje się jednak, że obecne silne zapotrzebowanie na wielkokabinowe statki powietrzne pozostanie na niezmiennie wysokim poziomie".
Obecnie w Państwie Środka jest użytkowane 142 samoloty marki Gulfstream (38 % rynku), na drugim miejscu znajduje się Bombardier ze 111 maszynami (30 % rynku), a na kolejnych Dassault (31), Cessna (27) oraz Hawker (19). W kategorii bizjetów opartych na konstrukcji odrzutowców pasażerskich, najwięcej użytkowanych jest maszyn marki Airbus (18), a następnie Boeinga (7). Około dwie trzecie samolotów znajduje się w posiadaniu podmiotów zarejestrowanych w Chinach, jedna czwarta operuje z Hong Kongu, a pozostałe mają swoje bazy na Tajwanie i Makau.
Komentarze