Cirrus szkoli pilotów jak używać CAPS
Firma Cirrus uznała bezpieczeństwo pilotów za swój nowy najwyższy priorytet i w związku z tym wprowadziła specjalny program szkoleniowy, który ma sprawić, że piloci będą wiedzieli jak, i co najważniejsze kiedy, używać zawansowanych funkcji bezpieczeństwa, takich jak Cirrus Airframe Parachute System (CAPS).
Prezentując nowy program, prezes Cirrusa, Dale Klapmeier tłumaczył, iż proces zwiększania poziomu bezpieczeństwa jest traktowany "na równi" z innymi działaniami i chociaż samoloty Cirrus posiadają szereg zaawansowanych funkcji, to jednak uzyskują średnią ocenę z tego zakresu, co jest nie do przyjęcia". Dodał, że program Cirrus Approach ma to zmienić. "Jeśli piloci nie wykorzystują tych możliwości lub nie do końca wiedzą, w jaki sposób z nich korzystać, to system CAPS nie jest tak skuteczny, jak mógłby być. Cirrus Approach jest naszym nowym programem mającym spowodować, iż piloci latający na Cirrusach będą czuli się bezpieczniej", kontynuował.
Mimo, że oficjalnie zanotowano 40 świadomych wdrożeń systemu CAPS, które uratowały 69 osób, to według Cirrusa, przypadków kiedy powinien zostać on uruchomiony było znacznie więcej. "Według nas, głównymi przyczynami nie używania CAPS przez pilotów, w sytuacjach gdy powinni to zrobić, jest brak praktyki i wiedzy", powiedział Rob Haig, dyrektor Cirrusa ds. Operacji Lotniczych. Wychodząc naprzeciw temu zagadnieniu, firma stworzyła nowe materiały szkoleniowe i zachęca każdego pilota do zapoznania się z nimi.
Materiały szkoleniowe dotyczące użycia CAPS znajdują się tutaj
Komentarze