Cessna zwiększyła zasięg operowania modelu Latitude
Cessna zwiększyła zasięg nowego średniej wielkości biznes jeta Citation Latitude, upewniając analityków, iż maszyna ta jest bezpośrednią odpowiedzią na ekspansję Embraera na rynku odrzutowców biznesowych. Pierwsza prezentacja samolotu miała miejsce na Konwencji Narodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA) w październiku 2011 r. i wtedy właśnie jego zasięg określono na 3700 km, co dziwiło niektórych ekspertów, ponieważ był to najsłabszy wynik w swojej klasie.
Jednak z informacji prasowej, którą koncern opublikował w ostatnich dniach, wynika, iż zasięg został zwiększony do 4250 km i dopasowany do specyfikacji Embraera Legacy 450. Obecnie zasięg odrzutowca nieznacznie przewyższa osiągi innych konstrukcji tego segmentu.
Wpływ Embraera jest widoczny również w innych aspektach projektu Latitude. Na przykład, pomimo, że samolot ten jest mniejszy niż modele Sovereign i Citation Ten, to posiada znacznie większą kabinę, która wymiarami jest zbliżona do wymiarów kabiny Embraera 450 (1,80 m wysokości i szerokości). Latitude posiada jednak lepsze osiągi na krótkich pasach startowych. Zgodnie z danymi Embraera, długość rozbiegu modelu 450 wynosi 5000 stóp, podczas gdy Latitude potrzebuje tylko 3900 stóp. Cena Cessny Citation Latitude wynosi 14,9 mln dolarów, natomiast Embraera Legacy 450 15,25 mln dolarów.
Komentarze