Przejdź do treści
Wypadek z udziałem Cessny 172
Źródło artykułu

AOPA: NTSB za dużo spekuluje w raportach dotyczących wypadków w sektorze GA

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) powinna przeprowadzić wewnętrzną kontrolę w celu ustalenia, dlaczego kilka ostatnich raportów dotyczących zdarzeń w sektorze lotnictwa ogólnego zawierało spekulacje niepoparte żadnymi faktami, oświadczyła AOPA. W liście do przewodniczącego komisji ds. Bezpieczeństwa, Bella Dinh-Zarra, wiceprzewodnicząca zarządu AOPA, Jim Coon, sprzeciwiła się raportom, które wskazywały na niewydolność zdrowotną pilotów, co było w sprzeczności z innymi istotnymi dowodami. AOPA twierdzi, że w wielu przypadkach NTSB mniej odnosiła się do faktów, a więcej bazowała na spekulacjach.

Problem utrzymuje się pomimo rozmowy przewodniczącego NTSB Christophera Harta z prezesem AOPA, Markiem Bakerem, do której doszło w trakcie spotkania w 2016 r. AOPA powołała się na przykłady dwóch śmiertelnych wypadków, w których piloci stracili kontrolę nad swoimi statkami powietrznymi. W pierwszym raporcie NTSB stwierdziła, że pilot stracił kontrolę z powodu problemów z sercem, ale AOPA twierdzi, że nie ma dowodów, że to właśnie było przyczyną katastrofy. W kolejnym wypadku, do którego doszło w Ohio, zginął pilot, który cierpiał na chorobę wieńcową. W raporcie NTSB stwierdza, że prawdopodobnie pilot był niezdolny do kontynuowania lotu z powodu swojej przypadłości, ale AOPA podobnie twierdzi, że nie ma żadnych dowodów na poparcie tej tezy.

"Osobiście, po latach współpracy z NTSB, jest to zniechęcające, że Rada zezwala, aby ktoś na poziomie personelu zatwierdzał te akademickie ustalenia", powiedziała Coon. "Ponadto oburza mnie, że główny inspektor medyczny NTSB pozwala kontynuować tę praktykę", dodała. Rzecznik NTSB zapowiedział, że w ciągu kilku dni ustosunkuje się do zarzutów AOPA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony