Przejdź do treści
Źródło artykułu

Analiza danych ma pomóc obniżyć liczbę wypadków amatorsko budowanych samolotów

Paul Dye, redaktor magazynu KITPLANES oraz były dyrektor NASA, powiedział, że konstruktorzy amatorsko zmontowanych statków powietrznych, często je budują pomimo ograniczonego dostępu do istotnych danych i powinni stosować metodyczne strategie ograniczania ryzyka oparte na dostępnych informacjach.

20 stycznia, podczas uroczystego otwarcia targów Sport Aviation Expo w Sebring na Florydzie, Dye tłumaczył, że budowniczowie, a nawet piloci, którzy wykonują naprawy i serwis swoich samolotów, mogą i powinni przyjąć modele ryzyka zbudowane na rzeczywistych danych, a nie na hangarowych opowieściach.

"Wielu budowniczych na ryzyko nie patrzy racjonalnie i zamiast tego podejmuje decyzje na podstawie plotek i zasłyszanych opowieści", dodał. "Analiza ryzyka związanego z podejmowaniem decyzji podczas budowania własnej konstrukcji i potem latania nią, może obniżyć liczbę zdarzeń losowych, a także doprowadzić do konstruowania samolotów, które są lepiej przystosowane do wykonywania lotów", dodał.

Dalej mówił, iż konstruktorzy amatorzy często komplikują swój projekt, co zamiast zmniejszać ryzyko, jeszcze go zwiększa. Dye jest długoletnim samodzielnym budowniczym, a wcześniej wiele lat spędził w NASA, gdzie piastował stanowisko dyrektora programu Space Shuttle and International Space Station.

Targi lotnicze US Sport Aviation Expo co roku otwierają sezon wystaw general aviation. W ramach imprezy odbywa się szereg tematycznych forów oraz spotkań branży lotniczej. Jedną z większych atrakcji jest jednak łatwy dostęp do samolotów sportowych zlokalizowanych na wystawie statycznej i możliwość odbycia na niektórych konstrukcjach lotów demonstracyjnych. Jak informują organizatorzy, wiele firm wybiera Aviation Expo, jako miejsce premiery swoich produktów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony