Kongres zwiększa do 1500h minimalną liczbę godzin nalotu pilota liniowego
Kongres Stanów Zjednoczonych przedstawił nową ustawę reformującą FAR Part 121 (Federal Aviation Regulations), która ma poprawić bezpieczeństwo i która nakłada na pilotów przystępujących do pracy w przewozach komercyjnych obowiązek posiadania nalotu w wysokości co najmniej 1500 godzin.
Zgodnie z wymogami zawartymi w przepisach Part 121, pilot z licencją ATP (Airline Transport Pilot), nie może mieć mniej niż 23 lata, musi zdać egzamin potwierdzający znajomość modelu i typu statku powietrznego na którym będzie wykonywał loty i posiadać co najmniej 1500 h nalotu. Jay Rockefeller, przewodniczący senackiej Komisji Handlu i Transportu, powiedział, że dzięki nowym środkom bezpieczeństwa zwiększy się ilość godzin szkolenia i zarazem wymagania wobec pilotów liniowych.
Dodatkowo ustawa zobowiązuje FAA do stworzenia kompleksowej bazy danych pilotów, która zostanie wykorzystana przez Agencję do śledzenia i przeglądu historii ich dotychczasowego przebiegu kariery. Planowane jest również powołanie grupy roboczej, która ma opracować raport określający zmiany, jakie należy wprowadzić w systemie szkolenia pilotów, a także przeprowadzić badania na temat praktyk dotyczących zarządzania zasobami załóg w liniach lotniczych.
Przepisy te nakładają na FAA również potrzebę zbadania możliwości wprowadzenia metod poprawy obycia pilotów z systemem zapobiegającym przeciągnięciu samolotu (stick pusher system), z lotami w warunkach oblodzenia oraz przy podmuchach i uskokach wiatru. FAA ma 36 miesięcy na opracowanie nowych standardów dotyczących licencji ATP.
Komentarze