Przejdź do treści
FAA
Źródło artykułu

Kongres zwiększa do 1500h minimalną liczbę godzin nalotu pilota liniowego

Kongres Stanów Zjednoczonych przedstawił nową ustawę reformującą FAR Part 121 (Federal Aviation Regulations), która ma poprawić bezpieczeństwo i która nakłada na pilotów przystępujących do pracy w przewozach komercyjnych obowiązek posiadania nalotu w wysokości co najmniej 1500 godzin.

Zgodnie z wymogami zawartymi w przepisach Part 121, pilot z licencją ATP (Airline Transport Pilot), nie może mieć mniej niż 23 lata, musi zdać egzamin potwierdzający znajomość modelu i typu statku powietrznego na którym będzie wykonywał loty i posiadać co najmniej 1500 h nalotu. Jay Rockefeller, przewodniczący senackiej Komisji Handlu i Transportu, powiedział, że dzięki nowym środkom bezpieczeństwa zwiększy się ilość godzin szkolenia i zarazem wymagania wobec pilotów liniowych.

Dodatkowo ustawa zobowiązuje FAA do stworzenia kompleksowej bazy danych pilotów, która zostanie wykorzystana przez Agencję do śledzenia i przeglądu historii ich dotychczasowego przebiegu kariery. Planowane jest również powołanie grupy roboczej, która ma opracować raport określający zmiany, jakie należy wprowadzić w systemie szkolenia pilotów, a także przeprowadzić badania na temat praktyk dotyczących zarządzania zasobami załóg w liniach lotniczych.

Przepisy te nakładają na FAA również potrzebę zbadania możliwości wprowadzenia metod poprawy obycia pilotów z systemem zapobiegającym przeciągnięciu samolotu (stick pusher system), z lotami w warunkach oblodzenia oraz przy podmuchach i uskokach wiatru. FAA ma 36 miesięcy na opracowanie nowych standardów dotyczących licencji ATP.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony