Przejdź do treści
Źródło artykułu

ASG: Jeden SuperJet to za mało dla lotnictwa na Wschodzie

Jak poinformował Gediminas Ziemelis, prezes Avia Solutions Group, pierwszy Suchoj SuperJet 100 - najnowszy rosyjski samolot pasażerskiej średniego zasięgu - rozpoczął służbę w armeńskiej linii lotniczej Armavia. SuperJet 100, któremu nadano imię „Jurij Gagarin” został przywitany na lotnisku w Erewaniu 19 kwietnia br. Pierwszy komercyjny lot w barwach linii Armavia odbył  się 21 kwietnia br. na trasie z Erewania do Moskwy.

Suchoj SuperJet 100 to nowy rosyjski samolot pasażerski średniego zasięgu, stworzony przez firmę Suchoj, Biuro Konstrukcyjne Jakowlewa oraz Kompleks Lotniczy Iljuszyna. W projekt zaangażował się również amerykański Boeing. Maszyna, w zależności od wersji, będzie zabierać od 75 do 110 pasażerów. Jej głównymi konkurentami są Antonow An-148, Embraer E-Jets i Bombardier CSeries. Według zapewnień konstruktorów, cena samolotu ma być ok. 20 proc niższa, a eksploatacja ma być tańsza o ok. 15 proc w porównaniu do konkurencyjnych maszyn.

Głównym nabywcą nowych samolotów jest rosyjska linia Aeroflot, która zamówiła 40 maszyn tego typu. Jednak termin realizacji kontraktu był już wielokrotnie przekładany. Do opóźnień w dostawach SuperJeta dokładają się problemy techniczne z Antonovem An 148. Linia Rossya Airlines, która użytkuje te samoloty, sygnalizowała, że nie jest zadowolona z jakości tych maszyn.

Floty linii lotniczych z Rosji i krajów Wspólnoty Niepodległych Państw są modernizowane. Już ponad 80 proc. pasażerów w Rosji jest przewożonych maszynami wyprodukowanymi na Zachodzie. Krótka wizyta na największym rosyjskim portalu lotniczym Avia.ru i obejrzenie zamieszczonych tam ogłoszeń pozwala uzmysłowić sobie skalę zapotrzebowania na pilotów umiejących latać Boeingami i Airbusami oraz na usługi serwisowe dla tych maszyn.

Spółki należące do Avia Solutions Group dostarczają rozmaitych usług dla samolotów produkowanych na Zachodzie. Niedawno ASG została wyróżniona tytułem firmy roku 2010 w branży MRO m.in. za tempo rozwoju na rynku rosyjskim. Tytuł został przyznany przez największy rosyjski portal lotniczy Aviaport.ru. W 2010 r. Baltic Aviation Academy przeszkoliła ponad 1,8 tys. pilotów z Rosji i krajów Wspólnoty Niepodległych Państw. FL Technics, wiodący dostawca usług serwisowych, pracujący dla największych linii lotniczych z Rosji i krajów Wspólnoty Niepodległych Państw, ma aż do końca 2012 r. zarezerwowane terminy na podstawowe przeglądy maszyn. Firma niedawno podpisała z Ukrainian International Airlines umowę na prowadzenie rozszerzonej obsługi serwisowej.

Avia Solutions Group jest niezależnym dostawcą zintegrowanych usług dla lotnictwa. Firmy należące do grupy oferują obsługę maszyn produkowanych przez Boeinga, Airbusa, Bombardiera, Embraera, Saaba i ATR. Spółka  jest niezależnym dostawcą usług i jak informuje, nieustannie rozwija się według oczekiwań klientów i rozważa dodanie obsługi maszyn An 148 i SuperJet 100 do oferty. Jednak żeby tak się stało na naszym niebie musi być przynajmniej 100 takich maszyn, a nie jedna.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony