Przejdź do treści
Swearingen SA-226TC Metro II uszkodzony podczas kolizji w powietrzu, fot. avherald
Źródło artykułu

Zderzenie dwóch samolotów na podejściu do lotniska w Denver

12 maja, Swearingen SA-226TC Metro II (znaki rejestracyjne N280KL) należący do linii Key Lime Air realizował lot KG-970 z Salida do Denver w Kolorado i wykonywał podejście z widocznością do pasa 17L lotniska docelowego. Samolot znajdował się na wysokości 6400 stóp ok 3 mil na północ od progu pasa 17L gdy w tym samym czasie na podejściu z widocznością do pasa 17R znajdował się Cirrus SR-22 (znaki rejestracyjne N416DJ) z dwiema osobami na pokładzie. Mniejszy statek powietrzny został ostrzeżony przez ATC o lądowaniu na równoległym pasie startowym.

Cirrus zniżył na wysokość 6400 stóp ok 3 mil na północ od progu pasa 17R, ale przekroczył znacznie oś swojego pasa w wyniki czego oba samoloty zderzyły się w powietrzu. Zgodnie z obecnymi ustaleniami, Cirrus uderzył w kadłub Metrolinera tuż nad jego skrzydłami, rozdzierając tylną sekcję kabiny. Pilot Key Line Air  zgłosił emergency i awarię prawego silnika, a także poinformował, że widzi inny samolot opadający na spadochronie.

Po wylądowaniu pilot poinformował, że z pewnością doszło do kolizji w powietrzu. Pilot Cirrusa uruchomił balistyczny spadochron ratunkowy, na którym statek powietrzny opadł na pobliskie pole, 2,7 mili od progu pasa. Dwie osoby przebywające na jego pokładzie nie odniosły obrażeń, podobnie jak pilot Metrolinera. Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) wszczęła dochodzenie mające wyjaśnić przyczyny zdarzenia.

Więcej informacji dotyczących tego wypadku dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony