Przejdź do treści
Źródło artykułu

B763 Omni Air złamał podwozie po przyziemieniu w Bukareszcie (film)

28 sierpnia, B763 należący do linii Omni Air (znaki rejestracyjne N423AX) wykonywał lot OY-703 z Kabulu (Afganistan) do Bukaresztu z 49 pasażerami i 15 członkami załogi na pokładzie. Statek powietrzny wylądował na pasie startowym 07 lotniska Banasa, ale o 14:53 czasu lokalnego (11:53 UTC), ok dwie sekundy po przyziemieniu złamała się goleń lewego podwozia.

Ze znaczną prędkością samolot zaczął sunąć opierając na lewej osłonie silnika, a przednie koło uniosło się w powietrze. Po kilkuset metrach zatrzymał się na środkowej linii pasa startowego. Osoby przebywające na pokładzie B763 opuściły go wykorzystując trapy ratunkowe. Nie zgłoszono żadnych obrażeń.

Po postoju w Bukareszcie i uzupełnieniu paliwa samolot miał kontynuować podróż do USA. Rumuński AIAS (Urząd ds. Badań i Analiz Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego) powołał komisję śledczą. Wstępnego raportu przybliżającego przyczyny zdarzenia można się spodziewać za 30 dni.


NOTAM:
A2956/20 NOTAMN
Q) LRBB/QMRLC/IV/NBO/A /000/999/4430N02606E005
A) LRBS B) 2008281300 C) 2008291300
E) RWY 07/25 CLSD.



Metary:
LRBS 281300Z VRB04KT CAVOK 31/08 Q1011 NOSIG=
LRBS 281230Z VRB02KT CAVOK 31/08 Q1012 NOSIG=
LRBS 281200Z 04005KT 360V090 CAVOK 31/08 Q1012 NOSIG=
LRBS 281130Z 08004KT 020V160 CAVOK 31/08 Q1012 NOSIG=

LRBS 281100Z 18003KT 100V230 CAVOK 31/09 Q1012 NOSIG=
COR LRBS 281030Z VRB03KT CAVOK 30/11 Q1012 NOSIG=
LRBS 281000Z VRB03KT CAVOK 30/11 Q1013 NOSIG=
COR LRBS 280930Z 10006KT 040V140 CAVOK 28/11 Q1013 NOSIG=
COR LRBS 280900Z VRB03KT CAVOK 28/11 Q1013 NOSIG=
LRBS 280830Z 04005KT 350V160 CAVOK 28/11 Q1013 NOSIG=

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony