B744 KLM wypadł z pasa w Amsterdamie
1 października, o godz. 05.59 LT, należący do linii KLM Boeing 747-400 (znaki rejestracyjne PH-BFN), podczas lądowania na lotnisku Amsterdam Schiphol wypadł z pasa startowego i zatrzymał się w trawie. Samolot wykonywał rozkładowy lot KL556 z Nairobi w Kenii.
Po bezpiecznym w pełni automatycznym lądowaniu na pasie 18R, załoga rozłączyła autopilota celem wykonania ręcznego kołowania na stanowisko postojowe. W tym momencie, samolot gwałtownie skręcił i zatrzymał się przednim podwoziem w trawie po prawej stronie drogi startowej.
Nikt z przebywających na pokładzie nie odniósł żadnych obrażeń, a sama konstrukacja prawdopodobnie nie została uszkodzona. Po przyziemieniu piloci zgłaszali problemy z hamowaniem. Obecnie nie są jeszcze znane przyczyny zdarzenia, których wyjaśnieniem zajęła specjalna komisja.
Metar:
EHAM 010555Z 18006KT 1000 R18C/P2000U R27/1100U R18R/P2000N R06/P2000N BR BCFG FEW005 SCT016 13/13 Q1024 BECMG 3000 TEMPO BKN005
EHAM 010525Z 18006KT 1400 R18C/P2000N R27/0275N R18R/1400U R06/P2000N BCFG FEW013 12/12 Q1024 TEMPO 0700
EHAM 010455Z 16005KT 2400 R18C/P2000N R27/0400N R18R/0350N R06/P2000N BCFG NSC 11/11 Q1024 TEMPO 1400
EHAM 010425Z 16006KT 2200 R18C/P2000N R27/1500D R18R/0300N R06/P2000N BCFG NSC 12/12 Q1024 TEMPO 1000
EHAM 010355Z 18006KT 2400 R18C/1400D R27/1600N R18R/0350D R06/P2000N BCFG NSC 12/12 Q1024 TEMPO 1200
EHAM 010325Z 17005KT 3200 R18C/P2000N R27/P2000U R18R/0500N R06/P2000N BCFG NSC 12/12 Q1024 BECMG 2000
EHAM 010255Z 18005KT 3200 R18C/1600N R27/P2000N R18R/0550N R06/P2000N BCFG NSC 12/12 Q1024 BECMG 2000
EHAM 010225Z 17005KT 3000 R18C/P2000U R27/P2000N R18R/0350D R06/P2000N PRFG NSC 11/11 Q1024 BECMG 2000
EHAM 010155Z 17005KT 4000 R18C/1500D R27/P2000N R18R/0400D R06/P2000N BCFG NSC 12/12 Q1024 TEMPO 0800
EHAM 010125Z 16005KT 4000 BR NSC 12/12 Q1024 TEMPO 1200 BCFG
EHAM 010055Z 16005KT 4000 BR NSC 12/12 Q1024 NOSIG
EHAM 010025Z VRB02KT 5000 MIFG SCT013 12/12 Q1024 BECMG 4000 BR
EHAM 302355Z 18001KT 5000 MIFG SCT013 12/12 Q1024 BECMG 4000 BR
EHAM 302325Z 18003KT 5000 MIFG FEW011 12/12 Q1024 BECMG 4000 BR
Więcej informacji dostępnych jest tutaj
Komentarze