Przejdź do treści
B738 po lądowaniu w Bombaju, fot. avherald.com
Źródło artykułu

B738 Spicejet wypadł z pasa podczas lądowania w ulewnym deszczu

1 lipca, B738 linii Spicejet (znaki rejestracyjne VT-SYK), który wykonywał lot SG-6237 z Jaipuru do Bombaju w Indiach, wylądował na pasie startowym 27 lotniska docelowego w ulewnym deszczu, ale nie zdołał wyhamować przed jego końcem i z prędkością ok 80 węzłów wjechał na nieutwardzoną nawierzchnię.

W wyniku tego zdarzenia statek powietrzny zatrzymał się 160 m dalej ze złamanym podwoziem, a w kabinie wypadły maski pasażerskie, jednak nikt z przebywających na pokładzie nie odniósł obrażeń. Sama konstrukcja została w znacznym stopniu uszkodzona, a pas startowy 27 musiał zostać zamknięty.

Przewoźnik potwierdził, że samolot lądował w ulewnym deszczu i wyjechał poza utwardzoną nawierzchnię, ale pasażerowie opuścili samolot po schodach. 30 czerwca i 1 lipca w Bombaju padały najbardziej ulewne od dekady deszcze.


NOTAM-y:
A1155/19 NOTAMN
Q) VABF/QMRLC/IV/NBO/A/000/999/
A) VABB B) 1907011821 C) 1907020630 EST
E) RWY 09/27 NOT AVBL DUE DISABLED ACFT

A1156/19 NOTAMR A1155/19
Q) VABF/QMRLC/IV/NBO/A/000/999/
A) VABB B) 1907012139 C) 1907021829 EST
E) RWY 09/27 NOT AVBL DUE DISABLED ACFT

Metar-y:
VABB 012000Z 07005KT 1500 R14/2000 -TSRA SCT010 BKN018 FEW030CB OVC080 25/25 Q1003 TEMPO 0800 +TSRA=
VABB 011930Z 05004KT 1000 R14/2000 TSRA SCT008 BKN015 FEW030CB OVC080 25/25 Q1004 TEMPO 0600 +TSRA=
VABB 011900Z 33004KT 1500 R14/2000 TSRA SCT010 BKN015 FEW030CB OVC080 25/25 Q1004 TEMPO 0800 +TSRA=
VABB 011830Z 32010KT 1000 R27/1800 TSRA SCT008 BKN015 FEW030CB OVC080 25/25 Q1003 TEMPO 0600 +TSRA=
VABB 011800Z 15005KT 2100 -TSRA SCT010 SCT018 FEW030CB OVC080 25/25 Q1003 TEMPO 1500 +RA=

VABB 011730Z 09012KT 2100 -TSRA SCT008 BKN018 FEW030CB OVC080 26/26 Q1003 TEMPO 1500 TSRA=
VABB 011700Z 12005KT 0800 R27/1000 TSRA SCT008 BKN015 FEW030CB OVC080 26/25 Q1003 TEMPO 0600 +TSRA=
VABB 011630Z 08006KT 2100 -RA FEW010 SCT018 FEW030CB OVC080 26/25 Q1002 TEMPO 1500 +RA=
VABB 011600Z 12006KT 2100 -RA FEW010 SCT018 FEW030CB OVC080 26/26 Q1002 TEMPO 1500 +RA=
VABB 011530Z 23008KT 0800 R27/1000 +RA SCT008 SCT015 FEW030CB OVC080 25/25 Q1002 TEMPO 0600 +SHRA=
VABB 011500Z 13005KT 2100 -RA SCT010 SCT015 FEW030CB OVC080 26/25 Q1002 TEMPO 1500 +RA=


Więcej informacji na temat tego wypadku dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony