B738 Pegasus wypadł z pasa w Istambule

Wypadek B738 Pegasus w Istambule, fot. avherald

5 lutego, B738 należący do linii Pegasus (znaki rejestracyjne TC-IZK), wykonywał lot PC-2193 z Izmiru do Stambułu ze 171 pasażerami i 6 członkami załogi. Samolot wylądował na pasie 06 o godzinie 15:20 UTC, ale nie zdołał wyhamować, uderzył w mur i rozpadł się na trzy części około 170 m za końcem pasa startowego.

Od kadłuba oddzielił się silnik, który się zapalił. Władze Stambułu poinformowały, że 52 osoby zostały zabrane do szpitali z obrażeniami, w tym cała 6 osobowa załoga. Tureckie Ministerstwo Transportu ogłosiło, że na pokładzie było 177 osób, z których jedna zmarła.

Zgodnie z uzyskanymi danymi, samolot przyziemił dopiero ok. 1950 m od początku pasa startowego, ok. 1000 m przed jego końcem z prędkością ok. 130 węzłów. Przekroczył koniec drogi startowej mając 63 węzły.


Metary:
LTFJ 051550Z 27013KT 240V300 9999 -SHRA BKN030 BKN070 10/08 Q0993 RETSRA NOSIG=
LTFJ 051537Z 29018KT 9999 -SHRA FEW025CB BKN036 BKN070 10/08 Q0992 RETSRA NOSIG=
LTFJ 051520Z 29022G37KT 240V330 7000 -TSRA FEW017CB BKN025 BKN070 11/09 Q0992 RESHRA NOSIG=
LTFJ 051450Z VRB08G18KT 9999 -SHRA FEW025CB BKN036 BKN070 12/09 Q0990 NOSIG=
LTFJ 051420Z 32018KT 290V350 7000 -SHRA FEW025CB BKN036 BKN080 13/10 Q0989 NOSIG=
LTFJ 051404Z 33013KT 300V360 9999 -SHRA BKN036 BKN080 13/10 Q0988 NOSIG=
LTFJ 051350Z 01011KT 9999 BKN040 BKN080 14/11 Q0987 NOSIG=
LTFJ 051320Z 06007KT 020V090 9999 SCT040 BKN090 16/10 Q0987 RESHRA BECMG 23012KT=
LTFJ 051250Z 12004KT 070V170 9999 -SHRA SCT040 BKN080 19/08 Q0987 NOSIG=
LTFJ 051220Z 15006KT 100V170 9999 SCT040 BKN080 19/08 Q0988 NOSIG=

NOTAM-y:
A0743/20 NOTAMN
Q) LTBB/QMRLC/IV/NBO/A /000/999/4054N02919E005
A) LTFJ B) 2002051531 C) 2002051730
E) RWY 06/24 CLSD.
-DUE TO AIRCRAFT CRASH-

A0746/20 NOTAMN
Q) LTBB/QILAS/I /NBO/A /000/999/4054N02920E005
A) LTFJ B) 2002051655 C) 2002071700
E) ISAB ILS/LLZ 109.9 MHZ RWY 06 U/S.



Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

Źródło: avherald
comments powered by Disqus