Awaria ILS i problemy z lądowaniem B744 w Nigerii

B744 należący do linii Max Air, fot. Guardian

7 września, B744 należący do linii Max Air (znaki rejestracyjne 5N-DBK) wykonywał lot nr  NR-2092 z Jeddah (Arabia Saudyjska) do Minna (Nigeria) z 560 pasażerami i 19 członkami załogi, gdy podczas podejścia do Minna doszło do awarii jednego z silników (PW4056). Piloci kontynuowali podejście i o 0400 UTC wylądowali na pasie 05, jednak samolot zjechał z utwardzonej nawierzchni i zatrzymał się poza nią.

Żadna z osób przebywających na pokładzie nie odniosła obrażeń, a sama konstrukcja została w niewielkim stopniu uszkodzona. Nigeryjska komisja ds. badania wypadków wszczęła dochodzenie i na miejsce zdarzenia wysłała 5 śledczych.

Jednak 8 września linia inaczej przedstawiła zdarzenie. Według wydanego oświadczenia, samolot lądował w ulewie i porywistym wietrze, a system ILS generował niewiarygodne odczyty. W związku z powyższym załoga wykonała podejście „Visual”, ale podczas przyziemienia w wyniku przechyłu jeden z silników dotknął nawierzchni pasa startowego i został uszkodzony. Przewoźnik zdementował, że samolot wypadł z pasa startowego.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

METAR-y:
DNMN 070500Z 00000KT 7000 FEW007 23/22 Q1014 Logo NOSIG Logo CNRS INIST
DNMN 070400Z 01014KT 9999 SCT008 24/22 Q1014 TEMPO FEW018CB =
DNMN 070200Z 03004KT 9999 FEW007 23/22 Q1013 NOSIG =
DNMN 070100Z 05005KT 9999 FEW007 23/21 Q1013 NOSIG =
DNMN 062200Z 05004KT 9999 SCT008 24/22 Q1014 =

Źródło: avherald
comments powered by Disqus