A220 Air Baltic wypadł z pasa w Rydze
3 grudnia, A220-300 linii Air Baltic (znaki rejestracyjne YL-CSE), wykonywał lot BT-102 ze Sztokholmu (Szwecja) do Rygi (Łotwa) z 44 osobami na pokładzie. Samolot wylądował na pasie nr 36 lotniska RIX/EVRA około godziny 09:55 UTC, gdy załoga zgłosiła, że podczas zjeżdżania z pasa w drogę kołowania wypadli na prawo z utwardzonej nawierzchni ok 1700 od progu pasa.
Po tym manewrze samolot utknął w śniegu prawie prostopadle do linii pasa startowego. Pasażerowie wysiedli przednimi drzwiami po schodach podstawionych przez agenta handlingowego i oczekiwali na autobusy na pasie startowym.
Władze lotniska w Rydze potwierdziły, że A220 zjechał z drogi kołowania z powodu słabej widoczności. Do czasu jego wypchnięcia i przeholowania na płytę postojową, droga startowa musiała zostać zamknięta.
NOTAM:
A2084/21 NOTAMN
Q) EVRR/QMRLC/IV/NBO/A /000/999/5655N02358E005
A) EVRA B) 2112031011 C) 2112031300
E) RWY 18/36 CLSD.
Metary:
EVRA 031120Z 27006KT 240V310 1200 0800 R36/1000U SN SCT004 OVC007 M02/M03 Q0994 RESN NOSIG=
EVRA 031050Z 27007KT 230V320 0750 0700 R36/1400U +SN SCT003 OVC006 M02/M03 Q0993 TEMPO OVC005=
EVRA 031020Z 28006KT 220V350 0750 0500 R36/1300U +SN BKN005 OVC010 M02/M03 Q0993 TEMPO 2000 SN=
EVRA 030950Z 28004KT 210V340 0750 0650 R36/1300N +SN BKN005 OVC009 M02/M03 Q0993 TEMPO 2000 SN=
EVRA 030920Z 27007KT 230V310 1200 1000 R36/1400D SN BKN005 OVC012 M02/M03 Q0992 TEMPO 0700 +SN=
EVRA 030850Z 28006KT 230V330 1000 0900 R36/1000U SN BKN005 OVC010 M02/M03 Q0992 RESN TEMPO 3000 -SN=
EVRA 030820Z 28006KT 230V330 1100 0900 R36/1200D SN BKN005 OVC011 M02/M03 Q0991 REFZDZ TEMPO 0700=
EVRA 030750Z 28006KT 240V330 5000 2200 -FZDZ BR BKN005 OVC009 M02/M02 Q0991 RESN NOSIG=
EVRA 030720Z 29009KT 240V330 1800 1300 R36/P2000N SN BKN004 OVC010 M02/M02 Q0990 TEMPO BKN005=
EVRA 030650Z 30007G18KT 250V340 2100 SN OVC004 M01/M01 Q0989 TEMPO BKN005=
EVRA 030620Z 31007KT 260V340 2300 SN BKN004 OVC013 M01/M01 Q0989 TEMPO BKN005=
EVRA 030550Z 32007KT 280V350 2800 SN BKN005 OVC011 M01/M01 Q0988 NOSIG=
Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com
Komentarze