Przejdź do treści
Źródło artykułu

Postępy programu odrzutowca biznesowego Eclipse 550

Firma Eclipse Aerospace poinformowała, iż pierwszy produkcyjny model odrzutowca biznesowego Eclipse 550 przeszedł próby, podczas których uruchomiono dwuprzepływowe silniki Pratt & Whitney PW601F. Według producenta jest to kolejny krok milowy w kierunku rozpoczęcia dostaw tego samolotu, które spodziewane są w trzecim kwartale bieżącego roku.

Model 550 jest aktualizacją Eclipse 500 i posiada te same jednostki napędowe oraz płatowiec, ale dodatkowo został wyposażony w nowe funkcje i ulepszenia, w tym podwójny system zarządzania lotem z wizją syntetyczną, automatyczne przepustnice (opcjonalnie), niestandardowe wnętrze oraz telefon satelitarny. Eclipse 550, podobnie jak jego poprzednik będzie w stanie osiągać prędkości dochodzące do 694 km/h i wykonywać loty na FL410. Według specyfikacji producenta, maszyna będzie spalała ok. 223 litry paliwa na godzinę lotu i będzie posiadała taki sam zasięg lotów IFR 2400 km (z dodatkową 45 minutową rezerwą paliwa) jako model 500.

Firma Eclipse wznowiła linię produkcyjną samolotu w czerwcu 2012 r. Mason Holland, prezes spółki wyraził optymizm, że odrzutowiec wejdzie do użytku w momencie gdy rynek zaczyna już wykazywać powrót koniunktury. "Sytuacja na światowych rynkach się poprawia, co jest zauważalne w wielkości sprzedaży i liczbie zamówień. Odrzutowiec Eclipse posiada bardzo konkurencyjną cenę i jako jedyny jest dostępny za mniej niż 3 mln dolarów. "Ta atrakcyjna cena zakupu w połączeniu z naszymi z najlepszymi w branży kosztami operacyjnymi sprawia, że samolot ten stanowi wielką wartość dla naszych klientów, podobnie jak korporacji i rządów niektórych państw", dodał. Aktualnie na całym świecie jest użytkowanych ponad 260 egzemplarzy modelu 500.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony