Postępy programu odrzutowca biznesowego Eclipse 550
Firma Eclipse Aerospace poinformowała, iż pierwszy produkcyjny model odrzutowca biznesowego Eclipse 550 przeszedł próby, podczas których uruchomiono dwuprzepływowe silniki Pratt & Whitney PW601F. Według producenta jest to kolejny krok milowy w kierunku rozpoczęcia dostaw tego samolotu, które spodziewane są w trzecim kwartale bieżącego roku.
Model 550 jest aktualizacją Eclipse 500 i posiada te same jednostki napędowe oraz płatowiec, ale dodatkowo został wyposażony w nowe funkcje i ulepszenia, w tym podwójny system zarządzania lotem z wizją syntetyczną, automatyczne przepustnice (opcjonalnie), niestandardowe wnętrze oraz telefon satelitarny. Eclipse 550, podobnie jak jego poprzednik będzie w stanie osiągać prędkości dochodzące do 694 km/h i wykonywać loty na FL410. Według specyfikacji producenta, maszyna będzie spalała ok. 223 litry paliwa na godzinę lotu i będzie posiadała taki sam zasięg lotów IFR 2400 km (z dodatkową 45 minutową rezerwą paliwa) jako model 500.
Firma Eclipse wznowiła linię produkcyjną samolotu w czerwcu 2012 r. Mason Holland, prezes spółki wyraził optymizm, że odrzutowiec wejdzie do użytku w momencie gdy rynek zaczyna już wykazywać powrót koniunktury. "Sytuacja na światowych rynkach się poprawia, co jest zauważalne w wielkości sprzedaży i liczbie zamówień. Odrzutowiec Eclipse posiada bardzo konkurencyjną cenę i jako jedyny jest dostępny za mniej niż 3 mln dolarów. "Ta atrakcyjna cena zakupu w połączeniu z naszymi z najlepszymi w branży kosztami operacyjnymi sprawia, że samolot ten stanowi wielką wartość dla naszych klientów, podobnie jak korporacji i rządów niektórych państw", dodał. Aktualnie na całym świecie jest użytkowanych ponad 260 egzemplarzy modelu 500.
Komentarze