Nowa dyrektywa zdatności do lotu dot. silników Rotax
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA), wprowadziła nową dyrektywę zdatności do lotu (AD), dotyczącą przeprowadzenia wstępnych i okresowych kontroli obudowy wału korbowego niektórych silników tłokowych Bombardier-Rotax GmbH serii 912 F i 914 F.
Dyrektywa, która wchodzi w życie 8 listopada, obejmuje również serię jednostek napędowych 912 S i zaleca wykonanie odpowiednich testów, które mają stwierdzić sprawność podzespołów i zapobiec ewentualnej utracie oleju i związanym z tym awariom silnika.
Po wykonaniu 50 godzin operacji w powietrzu (od daty wejścia w życie dyrektywy), wymagane jest przeprowadzenie oględzin skrzyni korbowej, której jakiekolwiek uszkodzenia eliminują silnik z dalszego użytkowania. Dodatkowo, zgodnie z nowymi przepisami, wzrokowa inspekcja skrzyni korbowej jednostki napędowej musi odbywać się corocznie lub po 110 godzinach uzytkowania w locie od ostatniej kontroli, w zależności co nastąpi wcześniej.
FAA prognozuje, że dyrektywa obejmie ok. 250 typów statków powietrznych zarejestrowanych w USA. Każda kontrola może zająć ok. 3 godz., a wymiana skrzyni korbowej ok. 20 godz. Średnią stawkę za godzinę pracy szacuje się na 85 dolarów. W przypadku gdyby istniała konieczność wymiany skrzyni korbowej, koszt wymaganych części to ok. 6500 dolarów.
Komentarze