Przejdź do treści
IAOPA Europe, logo
Źródło artykułu

IAOPA spotka się z grupą poszukiwawczo-ratowniczą

Stowarzyszenie IAOPA kwestionuje wydajność nadajników ELT, co w głównej mierze spowodowane jest ich nienajlepszą efektywnością podczas krytycznych sytuacji lotniczych. Choć Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) zatwierdziła wykorzystywanie tych urządzeń we wszystkich samolotach w ruchu międzynarodowym, to standardy działania systemu i samych ELT są rozwijane przez zarząd International Cospas-Sarsat Programme (międzynarodowy satelitarny system ratownictwa lądowego, powietrznego i morskiego). IAOPA postuluje o sprawdzenie konstrukcji ELT i wydanie wytycznych dotyczących ich instalacji, co według wnioskodawców powinno także zwiększyć efektywność ich działania.

Rada COSPAS/SARSAT w ostatnim czasie odrzuciła wniosek IAOPA, o umożliwienie udziału w zbliżającym się Spotkaniu Roboczej Grupy Ekspertów 2011 (dotyczącym Wymogów Nawigacyjnych Nowej Generacji), tłumacząc to polityką niedopuszczania do udziału grup interesów. Niemniej przedstawiciel IAOPA przy ICAO - Frank Hofmann oraz Prezes COPA - Kevin Psutka, mają spotkać się w bieżącym miesiącu z członkami Kanadyjskiej Jednostki Poszukiwawczo Ratowniczej, która będzie reprezentować Stowarzyszenie na Spotkaniu Grupy Roboczej, zapewniając tym samym możliwość wyrażenia na nim stanowiska IAOPA.

"IAOPA i COPA są dogłębnie zaangażowane w kwestię ELT od wielu lat i nie jestem pewien, czy wszystkie fakty dotyczące ich działania zostaną właściwie przedstawione; i w związku z tym, czy nawigacja nowej generacji adekwatnie ulepszy perspektywy poszukiwania i ratownictwa zarówno z punktu widzenia poszukiwanych jak i ratowników. IAOPA, COPA i ja sam chcemy mieć pewność, że kanadyjska delegacja i tym samym Grupa Robocza poznają wszystkie kwestie związane z tym tematem." powiedział Psutka

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony