Przejdź do treści
Źródło artykułu

Hawker Beechcraft poprawił osiągi King Air 250

Firma Hawker Beechcraft poinformowała, iż przeprowadziła ankietę wśród właścicieli i korporacyjnych użytkowników samolotów Hawker Beechcraft B200GT, której celem było zebranie informacji na temat ulepszeń tej maszyny. Wyniki badań zostały zastosowane w modelu King Air 250, a wśród nowych rozwiązań znalazły się m.in. kompozytowe winglety firmy Boundary Layer Research Aerospace, kompozytowe śmigła oraz modyfikacje silnika.

"Mamy szczęście, że posiadamy obszerną bazę lojalnych klientów King Air. Dzięki tej ankiecie dowiedzieliśmy się np., że właściciele i operatorzy modelu King Air B200GT są zadowoleni z jego zasięgu i prędkości", powiedział Shawn Vick, wiceprezes Hawker Beechcraft.

Zmiany zapewnią zwiększone osiągi w stosunku do poprzednika, zapewniła firma w specjalnym oświadczeniu. Przedstawiciel Hawker Beechcraft stwierdził, iż przy maksymalnej masie startowej, długość rozbiegu King Air 250 (z lotnisk na poziomie morza) ponad wysoką na 15 m przeszkodę wyniesie niecałe 650 m, czyli o 120 m mniej niż mógł uzyskać B200GT. Przy temperaturze poniżej 25°C, elewacji lotniska 1500 m i MTOW, długość startu nad 15 m przeszkodą wyniesie 943 m, o 213 m krócej niż B200GT. Zwiększyła się również prędkość przelotowa, wznoszenie i zasięg, ale wartości te nie zostały określone liczbowo.

Certyfikacja King Air 250 jest przewidziana na koniec 2010 r., a pierwsze dostawy zaplanowane są na drugi kwartał 2011 roku. 


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony