Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wznowiła działanie programu BARR

Ponad 1000 właścicieli samolotów zwróciło się do Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) o zablokowanie dostępu do danych rejestracyjnych, od kiedy Agencja ogłosiła, iż od 2 grudnia przewraca taką możliwość.

Wszystkie wnioski złożone zostały w ramach programu Blocked Aircraft Registration Request (BARR), który po wcześniejszych zawirowaniach został ponownie uruchomiony. Obecnie Agencja przyjmuje i uwzględnia nowe wnioski od operatorów i właścicieli statków powietrznych, którzy chcą utrzymać anonimowość wykonywanych przez siebie operacji IFR.

Przemysł lotniczy, na czele z Narodowym Stowarzyszeniem Lotnictwa Biznesowego (NBAA) zmobilizował się przeciwko Departamentowi Transportu USA (DOT), który w czerwcu uchwalił przepisy, zgodnie z którymi operatorzy musieli udowodnić "istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa" w celu zapobieżeniu rozpowszechniania informacji o lotach specyficznych dla prywatnego biznesu. Działania DOT umożliwiły śledzenie na radarze i dostęp do danych prywatnych samolotów każdemu, kto miał dostęp do Internetu.

AOPA wraz z NBAA i EAA złożyła wniosek do sądu federalnego, chcąc zablokować wejście w życie nowych przepisów. Aktualnie Agencja przyjmuje wnioski o objęcie programem BARR danych samolotów rozpowszechnianych za pomocą systemów Aircraft Situation Display to Industry (ASDI) lub National Airspace System Status Information (NASSI).

"W imieniu członków AOPA, dziękujemy politykom w Kongresie i pracownikom Administracji, którzy uznali znaczenie zapewnienia środka ochrony prywatności osobom wykorzystującym do czynności zawodowych swoje własne samoloty”, powiedział Przewodniczący AOPA, Craig Fuller. "Jesteśmy zadowoleni, że program BARR został ponownie uruchomiony”, dodał. Na początku 2012 r. FAA zamierza zaproponować nową procedurę blokowania danych rejestracyjnych samolotów i obecnie zbiera w tym celu opinie i komentarze.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony