FAA wydała dyrektywę zdatności do lotu dla Diamonda DA42
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wydała dyrektywę zdatności do lotu (AD) dla dwusilnikowego Diamonda DA42, która wymaga zastąpienia aluminiowych łączników amortyzatora podwozia głównego podzespołami wykonanymi ze stali.
AD zastępuje poprzednią dyrektywę, która wymagała przeprowadzenia szczegółowej kontroli amortyzatorów podwozia głównego i która miała wykazać ewentualne pękanie niektórych jego elementów. FAA opublikowała zamiar uchwalenia przepisu w marcowym Rejestrze Federalnym nr 16 i poinformowała, iż otrzymywała wiele raportów o pęknięciach, które były diagnozowane podczas standardowej obsługi technicznej amortyzatora podwozia głównego. W procesie eksploatacji statku powietrznego usterka ta może doprowadzić do uszkodzenia podwozia, co w dużym stopniu zależy od operacyjnych warunków użytkowania oraz warunków drogi startowej.
Dyrektywa została wydana w nawiązaniu do informacji o utrzymaniu zdatności do lotu DA42 opublikowanych w lutym przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), która określiła związane z tym zagrożenia. FAA szacuje, że AD, która wejdzie w życie 6 lipca br., będzie obejmowała 162 statków powietrznych zarejestrowanych na terenie Stanów Zjednoczonych i kalkuluje koszt prac na każdym z tych samolotów na 814 dolarów.
Komentarze