Przejdź do treści
FAA
Źródło artykułu

FAA publikuje zasady odnawiania rejestracji statków powietrznych

12 października, Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowała dokument, którego zadaniem jest przybliżenie zasad wygasania świadectw rejestracji statków powietrznych. Operacja odbywa się zgodnie z ostatnio wprowadzonym przepisem dotyczącym odnawiania ewidencji na kolejny trzyletni okres.

Zmiana rejestracji na nową powoduje, iż jest ona ważna przez trzy lata od miesiąca, w którym została aktywowana, tłumaczy Agencja. Jeżeli właściciel, którego rejestracja wygasa 31 marca 2011 r., odnowi ją w październiku 2010 r., to okres obowiązywania zakończy się 31 października 2013 r.

"Użytkownicy aktualnie posiadający świadectwa rejestracji, które wygasną w dniu 31 marca 2011 r. muszą być świadomi, iż po tej dacie operacje samolotu będą musiały być wstrzymane. Właścicielowi, który złoży swój wniosek o ponowną rejestrację w dowolnym czasie przed datą wygaśnięcia obecnego certyfikatu (tj. 31 marca 2011), zostanie wydane nowe świadectwo, które będzie obowiązywać trzy lata od miesiąca, w którym został dokonany wpis."

Agencja zauważa również, iż na początku października wysyłała powiadomienia o wymogu ponownej rejestracji, więc właściciele będą otrzymywali zawiadomienia w zależności od sprawności działania lokalnych placówek pocztowych. Stowarzyszenie AOPA zachęca wszystkich właścicieli statków powietrznych do zapoznania się ze szczegółami operacji w AOPA Pilot Information Center.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony