FAA ogłasza koniec papierowych wniosków o wydanie certyfikatu badań lotniczych
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż od 1 października 2012 r. lekarze orzecznicy nie będą już przyjmowali papierowych wniosków o wydanie certyfikatu badań lotniczych. Formularze mają teraz być wysyłane jedynie poprzez Internet i dzięki temu przetwarzane wydajniej, a dodatkowo, ma zmniejszyć się ilość nieścisłości w dokumentacji medycznej oraz ogólne koszty funkcjonowania systemu.
Jednak odejście od zastosowania tradycyjnych wniosków niepokoi część pilotów, którzy obecnie nie korzystają z komputerów. FAA wyjaśnia jednak, iż elektroniczny system składania wniosków wprowadzony w 2007 roku, jest stosunkowo łatwy w użyciu i oferuje wiele korzyści dla pilotów. Według przedstawiciela Agencji, nie powinno już dochodzić do błędów wynikających z problemów z rozczytaniem wniosków, a aplikacje powinny być przetwarzane bardziej efektywne, wymagając mniejszego zaangażowania pracowników AME i FAA. To z kolei ma pozwolić personelowi Agencji skupić się na bardziej złożonych przypadkach lekarskich.
Aplikacja internetowa posiada jednak pewne niedogodności dla pilotów, którzy nie mają dostępu do przewodowego połączenia z Internetem w domu lub biurze. Korzystanie z publicznego komputera w bibliotece lub komputera w sieci w publicznej "hot spot", może potencjalnie zagrozić bezpieczeństwu informacji, zwłaszcza, jeśli użytkownik nie jest zaznajomiony z koniecznością całkowitego wylogowania się z programu przed dopuszczeniem do komputera następnej osoby.
Od teraz do 1 października br. AOPA będzie prowadziła kampanię informacyjną, tak aby przybliżyć pilotom zalety systemu online. Organizacja będzie również dążyć do wyjaśnienia przyszłej procedury wprowadzania zmian w samej aplikacji. "W sumie jest to krok w dobrym kierunku", powiedział dyrektor Medical Certification Services, Gary Crump. "Zachęcamy członków AOPA do korzystania z aplikacji online i kontaktowania się z nami w przypadku wystąpienia jakichkolwiek komplikacji lub pytań", dodał.
System sprawdzania statusu dokumentu pozwoli pilotom i ekspertów kontrolować stan aplikacji, a przyszła jego rozbudowa umożliwi także scentralizowany dostęp do dokumentacji medycznej i notatek lekarza. Obecnie FAA przeznacza każdego roku duże środki na drukowanie, przechowywanie i rozpowszechnie dokumentacji w postaci papierowej, a od dawna planowane przejście na całkowicie elektroniczny system jest zgodne z prawem i umożliwi zmniejszenie kosztów oraz zwiększenie efektywności.
Komentarze