Przejdź do treści
Źródło artykułu

Continental pracuje nad silnikiem zasilanym paliwem Jet A

Firma Teledyne Continental Motors (TCM), ogłosiła, iż w 2012 r. planuje wprowadzić na rynek czterocylindrowy silnik diesla zasilany paliwem Jet A. Nowa jednostka będzie miała moc od 180 do 250 KM. Producent pracuje również nad sześciocylindrowym silnikiem Jet A o mocy 300 KM, który według założeń ma być dostępny w 2013 roku. Obie jednostki będą kosztować niewiele więcej niż napędzane klasycznym paliwem lotniczym, powiedział przedstawiciel Continental - Johnny Doo.

Doo uzasadniając plusy przejścia na olej napędowy, przedstawiał plany Agencji Ochrony Środowiska (EPA) dot. wycofania benzyny ołowiowej, wysokie jej koszty oraz kwestię słabej dostępności paliwa AVGAS w portach lotniczych na całym świecie. Przedstawiciel Continentala powiedział również, iż firma podpisała umowę licencyjną na technologię silników nowej generacji, ale nie chciał potwierdzić (o czym branża spekulowała), że chodzi o francuską spółkę SMA (Societe de Motorisations Aeronautiques).

Przedstawiciele SMA również odmówili informacji, że to ich projekty są przedmiotem umowy. Inne źródła wskazują, iż SMA sprzedała licencję na technologię pierwszej generacji firmie Continental (silnik SR 305-230-1), a sama skupiła się nad rozwojem najnowszej jednostki SR 305E, która była prezentowana w ostatnim czasie na targach lotniczych. SMA zamierza produkować i sprzedawać wzmocnione 230 KM silniki, które według producenta są w stanie operować do poziomu 20000 stóp i utrzymać pełna moc do wysokości 10000 stóp. Jednostki te mają większą niezawodność i mogą być wyprodukowane mniejszym nakładem kosztów niż technologie starszego typu.

Według doniesień prasowych firma SMA mogłaby konkurować z Continentalem, ale nie jest w stanie osiągnąć sukcesu w pojedynkę i potrzebowała umowy o współpracy, która uwiarygodni wprowadzane innowacje. Oczekuje się, że TCM opracuje i wprowadzi ulepszenia silnika, na który następnie uzyska certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA).


 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony