Przejdź do treści
AVIDYNE
Źródło artykułu

Avidyne zaprezentowała najnowszego autopilota i MFD

5 listopada br. podczas szczytu AOPA w Tampa na Florydzie, firma Avidyne przedstawiła nowy model autopilota DFC90. Urządzenie zaprojektowane dla samolotów Cirrus SR20 i SR22, posiada szereg ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa. Są to m.in. fonetyczne i wizualne sygnały o utracie prędkości w czasie lotu z włączonym autopilotem.

DFC90 wyczuwa kiedy pojawia się krytycznie niska prędkość lotu i wysyła ostrzeżenia. Urządzenie automatycznie redukuje kąt natarcia, a gdy samolot znajduje się w zakręcie koryguje kąt nachylenia zapobiegając utracie siły nośnej. Nowo wprowadzony tryb utrzymania prędkości pojawił się wraz ze specjalną dźwignią, dodatkowo, przycisk “straight and level” zastępuje wszystkie funkcje autopilota i weryfikuje pochylenie i nachylenie samolotu.

Aktualizacje sprzętu i oprogramowania DFC90, jak również PDF Entegra są niezbędne do współpracy z zestawami awioniki Entegra firmy Avidyne.

„Nabywcy zestawów Entegra zainteresowani podniesieniem standardu do DFC90 powinni zgłaszać się już teraz i umówić się na modyfikację swoich PFD, dzięki czemu mogą zaoszczędzić 4000 dolarów,” powiedział Rob Higby, wiceprezes Avidyne ds. sprzedaży, marketingu i obsługi klienta i dodał: „DFC90 jest zgłoszony do certyfikacji, a pierwsze dostawy mają pojawić się w połowie przyszłego roku”. Cena urządzenia to 9995 dolarów.

Firma Avidyne wprowadziła także nowy wielofunkcyjny ekran EX600 (MFD), który jest kompatybilny z 19 różnymi radarami pogodowymi, systemem do wykrywania wyładowań atmosferycznych TWX670, a także systemem doradzania ruchem z serii TAS600. Urządzenie posiada również elektroniczne mapy podejścia CMax, diagramy lotnisk, a na terenie USA dostęp do serwisu pogodowego MLX770. W przestrzeni międzynarodowej korzysta z połączenia z siecią satelitarną Iridium.

Cena EX600 za standardowy MFD zawierający mapy podejścia CMax zaczyna się od 9990 dolarów. Certyfikacji i pierwszych dostaw należy się spodziewać jeszcze przed końcem 2009 roku.

Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z dyrektorem naczelnym Avidyne, Dan’em Schwinn’em na temat nowych rozwiązań:


 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony