AOPA walczy o obniżkę opłat handlingowych w Hiszpanii
Hiszpański oddział Stowarzyszenia AOPA czeka seria spotkań z miejscowymi władzami lotniczymi oraz zarządcą portów lotniczych w tym kraju, firmą Aena. Dwa główne tematy, które mają zostać wprowadzone do porządku obrad, to wysokość opłat handlingowych oraz dostępność paliwa lotniczego.
Chociaż stawka za podstawową obsługę handlingową została przez Enea skalkulowana w maksymalnej wysokości 35 Euro za samolot o masie do 3 ton, to rzeczywistość jest zupełnie inna. AOPA Spain oraz członkowie IAOPA donoszą o opłatach pobieranych w wysokości nawet 150 Euro. Stowarzyszenie chciałoby, żeby Aena wzięła odpowiedzialność za zapewnienie, że lotniska zarządzane przez tę spółkę będą przestrzegać własnego cennika. Rafael Molina z AOPA Spain informuje, że pełny raport w tej sprawie szczegółowo określa, ile piloci GA muszą dokładnie zapłacić w sieci Aena i zawiera nową, proporcjonalną i stałą opłatę za obowiązkową obsługę dla statków powietrznych lotnictwa ogólnego.
Dodatkowo, dużym problemem na lotniskach GA zarządzanych przez AENA takich jak np. Cuatro Vientos w Madrycie czy Sabadell, w pobliżu Barcelony jest zatankowanie avgasu. Dostawcy tego paliwa zawyżają rachunki wliczając do nich np. opłaty za podjazd cysterny w wysokości ok. 12 Euro, a ostatnio doszła stała opłata paliwowa w wysokości 9 Euro. Firmy dostarczające paliwo twierdzą, iż nie mają zysków ze sprzedaży avgasu. Aena czeka na nowe propozycje od dystrybutorów tego paliwa, ale w międzyczasie, ceny nadal wzrastają. AOPA Spain w imieniu AOPA UK bada również, dlaczego na kilku lotniskach w Hiszpanii, niektórzy zagraniczni piloci GA mają problemy z uzyskaniem paliwa z powodu odmówienia im obsługi przez dostawców, którzy wymagają numeru VAT.
Komentarze