AOPA: EASA nadmiernie obciąża przepisami GA
IAOPA przyłączyła się do europejskich wysiłków w kierunku zmiany ogólnej strategii bezpieczeństwa lotniczego i wystosowała serię propozycji mających na celu zrewidowanie przez EASA przepisów dla lotnictwa ogólnego oraz ograniczenie zbędnych obciążeń dla przemysłu lotniczego. Stowarzyszenie informuje, iż będzie kontynuowało działania w celu doprowadzenia do ponownego zdefiniowania pojęcia lotnictwa komercyjnego i uważa, że takie aspekty GA jak wyścigi lotnicze i loty charytatywne nie powinny być traktowane jako działalność komercyjna.
IAOPA chce również żeby EASA przyspieszyła prace nad weryfikacją przepisów Part M w celu zniesienia niektórych kosztów i obciążeń biurokratycznych, które mają poprawić bezpieczeństwo, ale tego nie czynią. Niektóre z błędów popełnionych przy opracowywaniu przepisów Part M zostały powtórzone w ramach tworzenia przez EASA regulacji Approved Training Organisation (ATO), które zmuszają szkoły lotnicze do przejścia kolejnej biurokratycznej, kosztownej, czasochłonnej i nie przynoszącej korzyści dla bezpieczeństwa drogi. IAOPA twierdzi, że wiele małych ośrodków szkoleniowych nie będzie w stanie poradzić sobie z dodatkowymi wymaganiami administracyjnymi i chce, żeby kosztowne i uciążliwe zmiany były zrewidowane przed zmuszeniem branży do ich wprowadzenia. Istnieją również obawy w odnośnie wymogów dla instruktorów i egzaminatorów.
IAOPA dąży także do uproszczenia stanowiska Agencji w kwestii podejść opartych na GPS dla lądowisk general aviation, ponownego rozpatrzenia przepisów dotyczących instalacji tlenowych oraz wycofania się z zamiarów ograniczenia brytyjskich uprawnień Instrument Meteorological Conditions, które podczas 40 lat obowiązywania uratowały życie wielu pilotom. Dodatkowo, Organizacja chce znaleźć odpowiednią interpretację wymagań ICAO dotyczących biegłej znajomości języka angielskiego przez pilotów, aby ograniczyć je do przestrzeni powietrznej i portów, gdzie usługa kontroli ruchu lotniczego jest wymagana oraz wprowadzić zmiany wymagań zdrowotnych w celu wyłączenia prywatnych pilotów z tych obowiązujących branżę.
Podsumowując, IAOPA twierdzi, że wymagania EASA w celu osiągnięcia "wysokiego, jednolitego poziomu bezpieczeństwa" są niewłaściwe opracowane i sugeruje, że poziom bezpieczeństwa w samolotach pasażerskich nie powinien być identyczny z tymi opracowanymi dla paralotni lub małych śmigłowców.
Komentarze